ماسک در مصاحبه اخیر خود گفت که اگر X به درستی انجام شود، پتانسیل تبدیل شدن به نیمی از سیستم مالی جهانی را دارد.
پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب توییتر پس از ماهها تمسخر توسط ایلان ماسک، مدیرعامل، رسما به X تغییر نام داد. تغییر نام تجاری باعث شد که اپلیکیشن محبوب رسانه های اجتماعی دو دهه بعد لوگوی قابل تشخیص پرنده را حذف کرد و دو دهه بعد آن را با علامت “X” جایگزین کرد. تغییر نام تجاری همچنین باعث شد که اپلیکیشن رسانه اجتماعی طرح رنگ خود را از آبی به مشکی تغییر دهد.
به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری، آدرس اینترنتی توییتر نیز به “x.com” تغییر یافت. دامنه مرتبط با استارت آپ خدمات مالی ماسک که در سال 1999 تأسیس شد و به پی پال فروخته شد، اکنون به توییتر منتهی می شود.
https://t.co/bOUOek5Cvy اکنون به https://t.co/AYBszklpkE اشاره می کند.
لوگوی موقت X اواخر امروز منتشر خواهد شد.
— ایلان ماسک (@elonmusk) 23 ژوئیه 2023
X.com یک بانک آنلاین اولیه بود و این شرکت در ابتدا توسط ایلان ماسک و گرگ کوری تأمین مالی شد که در ادامه سرمایهگذاریهای بعدی ماسک، تسلا و اسپیس ایکس را تأمین مالی کردند.
رابطه ماسک با برند “X” در سال 1999 آغاز شد، زمانی که او برای اولین بار شرکت را تاسیس کرد. با این حال، این شرکت به یک شرکت مستقل تبدیل نشد و بعداً بخشی از Paypal شد. ماسک در شرکت فضایی خود SpaceX از حرف X استفاده کرد و از آن به عنوان بخشی از نامهای مدل خودروهای تسلا استفاده کرد. تغییر برند توییتر به این معنی است که این شخصیت بالاخره پس از سه دهه به یک برند مستقل تبدیل شده است.
ماسک با تأسیس X Corp به عنوان شرکت مادر توییتر در اوایل سال جاری راه را برای تغییر نام تجاری توییتر هموار کرد. تغییر نام تجاری به عنوان بخشی از چشم انداز ماسک برای ایجاد یک “فوق العاده برنامه” چند منظوره در پلت فرم رسانه های اجتماعی، از جمله خدمات مالی انجام می شود. در ماه آوریل، توییتر ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به کاربران این برنامه امکان دسترسی به بازار رمزنگاری و سایر خدمات بازار مالی را از داخل برنامه میدهد.
دوران تصدی ماسک به عنوان رئیس توییتر از همان ابتدا بحث برانگیز بود. اما برنامههای تبدیل توییتر به یک پلتفرم مالی مدتها قبل از آن شروع شد.
در مصاحبه اخیر، ماسک تکرار کرد که هدف اصلی از تغییر نام تجاری به عنوان X، ایجاد یک “اپلیکیشن همه چیز” است، مفهومی که در چین بسیار محبوب است. برنامههای رسانههای اجتماعی چینی مانند WeChat نه تنها برای تماسهای متنی و ویدیویی استفاده میشوند، بلکه مقرراتی برای پرداخت قبوض، رزرو تاکسی، رزرو رستوران و سایر فعالیتهای مالی بدون خروج از برنامه دارند.
ماسک گفت، اگر به درستی انجام شود، X می تواند به یک پلتفرم محبوب برای امور مالی تبدیل شود: بانکداری، پرداخت ها و داده ها، و به مرور زمان این پتانسیل را خواهد داشت که به “نیمی از سیستم مالی جهانی تبدیل شود.”
X بالاخره می آید!
X یکی خواهد بود "برنامه همه چیز" برنامه فوق العاده برای ایالات متحده آمریکا (مانند وی چت چین)
• اجتماعی: شبکه، پیام ها، ویدئو، محتوا
• امور مالی: بانکداری، پرداخت ها، داده ها"اضافه کاری نیمی از سیستم مالی جهانی است" – الون ماسکpic.twitter.com/wWywAdYRZR
—براندون هافمن (@BrandonHoffman_) 14 جولای 2023
با این حال، تغییر نام تجاری توییتر از سوی بسیاری از کاربران این برنامه پشتیبانی چندانی دریافت نکرده است، زیرا معتقدند این ایده خوبی نیست که دو دهه میراث را برای یک مفهوم جدید کنار بگذاریم.
نویسنده: Prashant Jha