متخصصان Dota 2، Rocket League «می‌خواهند» وب 3 و بازی‌های بلاک چین را کشف کنند


اریک “توفو” انگل، بازیکن حرفه ای Dota 2 معتقد است که Web3 ویژگی های بسیار مفیدی برای بازیکنان دارد.

در حالی که به نظر می رسد توسعه دهندگان بازی از ایده ورود وب 3 به بازی ها متنفرند، گیمرهایی که برای امرار معاش در مسابقات بازی رقابت می کنند، به نظر می رسد برای امتحان بازی های بلاک چین آماده هستند.

بازیکن Gaimin Gladiators Pro Dota 2، اریک انگل، که بیشتر با برچسب بازی خود “Tofu” شناخته می شود، نظرات خود را در وب 3 و اینکه چگونه می تواند به بازیکنان کمک کند در بیانیه ای برای Cointelegraph بیان کرد.

انگل با برنده شدن بیش از 400000 دلار از تورنمنت‌های مهم مختلف در صحنه بازی‌های رقابتی Dota 2، گفت که دیدن شرکت‌هایی که «بیش از بازی‌های ساده» می‌سازند، «طراوت» است. او توضیح داد:

ایده بازی‌های بلاک چین هنوز یک موضوع جدید و در حال گسترش برای بسیاری از ما است و من می‌خواهم در آینده بیشتر به آن بپردازم. اگر بازی را بهبود بخشد و آن را رضایت‌بخش‌تر کند، قطعاً در آینده باید به آن توجه کرد.

علاوه بر این، انگل معتقد است Web3 دارای ویژگی‌هایی است که «برای بازیکن واقعاً مفید است» و می‌گوید که از دیدن اینکه شرکت‌ها در آینده چه چیزی برای ارائه دارند هیجان‌زده است.

اریک “توفو” انگل پس از برنده شدن ESL One Berlin Major جام را حمل می کند. منبع: Gladiators of Gaimin

مکس نگ، بازیکن حرفه‌ای Rocket League، که به‌خاطر تگ بازی‌اش «Maxeew» شناخته می‌شود، نیز احساسات انگل را تکرار کرد. به گفته Ng، او ایده توسعه بازی‌ها را به شکل متفاوتی دوست داشت. گفت:

ایده اضافه کردن فناوری و ویژگی‌های جدید چیزی است که تقریباً هر بازی می‌تواند از آن بهره ببرد، به خصوص اگر چیزی باشد که بتواند برای کاربران و زمان صرف شده برای بازی پاداش دهد.

Ng گفت که در حالی که قبلاً بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را بررسی کرده است، هرگز شخصاً آنها را امتحان نکرده است. اما این بازیکن گفت که به محض پایان یافتن فصل فعلی بازی‌های رقابتی، او شروع به ورود به آن خواهد کرد.

Max “Maxeew” Ng در مسابقات Rocket League شرکت می کند. منبع: Gladiators of Gaimin

در همین حال، جوزف ترنر، یکی از بنیانگذاران Gaimin Gladiators، سازمانی که Engel و Ng به آن تعلق دارند، گفت که ظهور اولیه بازی‌های Web3 ساخته شده در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) “بسیاری از ناشران بزرگ را حیرت زده کرد”.

شرکت Valve، توسعه دهندگان بازی های ویدیویی محبوب مانند Dota 2 و Half-Life، بازی های مبتنی بر بلاک چین را از بازار بازی Steam در سال 2021 حذف کرد. این شرکت دستورالعمل‌های خود را به‌روزرسانی کرده است تا به طور خاص بازی‌هایی را که ارزهای دیجیتال یا توکن‌های تغییرناپذیر (NFT) صادر می‌کنند، ممنوع کند.

ترنر Valve را یک شرکت بازی “بسیار سنتی” توصیف کرد و گفت که این شرکت مانند سایر شرکت ها وارد Web3 نخواهد شد. با وجود این، ترنر معتقد است همه چیز تغییر خواهد کرد. او گفت: “در حالی که من درک می کنم که چرا Valve اظهارات خود را بیان کرد، احساس می کنم که موقعیت آنها به سرعت در طول زمان تغییر خواهد کرد.”

علاوه بر ادغام Web3 در بازی ها، مدیر سازمان بازی، پروژه های بلاک چین را تشویق کرد تا در صحنه بازی های حرفه ای درگیر شوند. ترنر افزود: «من قویاً معتقدم که دنیای Web3 باید مستقیماً با صنعت بازی رقابتی درگیر شود.

مرتبط با: گیمرها بیشتر از NFT به کسب بیت کوین علاقه مند هستند: نظرسنجی

والتر لی، هم‌رشد و رهبر GameFi در زنجیره BNB، که ورود به فضای رقابتی بازی را از طریق مشارکت با Gaimin Gladiators آغاز کرده است، گفت که فناوری Web3 و بلاک چین ظرفیت تقویت اکوسیستم‌های بازی سنتی را دارند.

لی معتقد است که «پتانسیل بسیار زیاد است»، از توکن کردن دارایی‌های درون بازی گرفته تا موارد استفاده دیگر مانند مکانیسم تولید اعداد تصادفی قابل تأیید روی زنجیره (RNG). این مدیر همچنین معتقد است که «بازی های وب 3» به دلیل سرعت رشد روزی فقط «بازی» نامیده می شود.

مدیر همچنین تاکید کرد که Web3 فرصت های زیادی را برای گیمرهای حرفه ای ارائه می دهد. او توضیح داد:

تعداد زیادی از بازی‌های جالب آینده از استودیوهای مختلف جدید افزایش یافته است، که برخی از آنها به طور بالقوه می‌توانند محبوبیت زیادی کسب کنند و لیگ‌های ورزشی هیجان‌انگیز جدیدی را برای صنعت ایجاد کنند.»

لی معتقد است که گیمرها می توانند برند و جریان درآمد خود را بر روی Web3 ایجاد کنند. لی افزود: «بازی‌کنندگان می‌توانند با اتکای کمتر به یک شرکت ورزش‌های الکترونیکی که تقاضا را بین شرکت‌های ورزش‌های الکترونیکی و گیمرها متعادل می‌کند، زنده بمانند و در صنعت پیشرفت کنند.»

مجله: Web3 Player: ترکش الهام‌بخش در GDC، رویکرد گرم بلوک‌های Undead، سفر دوم


نویسنده: Ezra Reguerra

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید