Exec هشدار می دهد: توسط Web3، Web2.5 و مقررات تهدید می شود


جیمی برک، بنیانگذار Outlier Ventures، هشدار می دهد که چشم انداز Web3 از تحقق دورتر است زیرا پروژه ها با محصولاتی که با هم کار نمی کنند کنار می آیند.

به گفته جیمی برک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت شتاب دهنده Web3 Outlier Ventures، در حالی که Web3 هنوز در مراحل اولیه خود است، ایده آل ها و چشم انداز اصلی آن برای ایجاد یک محیط مالی قابل همکاری مورد حمله قرار گرفته است.

در مصاحبه ای با کوین تلگراف، برک جنبه های مختلفی از Web3 را که در حال حاضر توسط مفاهیمی مانند Web2.5 و اقدامات نظارتی تهدید می شود، تشریح کرد. مدیر اجرایی گفت که اینها اگرچه “قابل درک” هستند، اما تمرکز Web3 را از هدف اصلی خود منحرف کرده و مانع دید گسترده تر آن می شوند.

مصاحبه با جیمی برک، بنیانگذار Outlier Ventures

به گفته مدیر، برخی از پروژه‌ها در نسخه‌های محدود Web3 مستقر می‌شوند و به خطر می‌افتند. برک در کار با استارتاپ‌ها گفت بنیان‌گذارانی بودند که به دلیل محدودیت‌های فنی مختلف، اصلاحات موقتی انجام دادند. او گفت: «چه یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن مستقل یا یک شرکت بزرگ، همه آنها این امتیازات را می‌دهند. این منجر به تولید محصولاتی می شود که نمی توانند با هم کار کنند. وی همچنین توضیح داد:

آنها می‌خواهند محصولاتی با ویژگی‌های Web3 بسازند که فقط انسان‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما چون در سیلو ساخته شده‌اند، به این معنی است که نمی‌توانند به طور کامل با هم کار کنند.»

این به یک مسئله بزرگ تبدیل می شود، به ویژه در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، که در آن سیالیت و ترکیب پذیری جنبه های ضروری این حوزه هستند. برک استدلال می‌کرد که وقتی این سیلوها ایجاد شدند، دارای زنجیره‌های کاربردی بودند که با زنجیره‌های کاربردی دیگر قابل همکاری نبودند.

در حالی که برخی استدلال می‌کنند که اینها موقتی هستند، مدیران اجرایی تاکید کردند که با ایجاد مدل‌های کسب‌وکار در این پارادایم‌های Web2.5، افراد بیشتری می‌خواهند از آنها دفاع کنند. وی افزود: “بنابراین Web2.5 دائمی می شود و ما هرگز به طور کامل به چشم انداز کامل پی نمی بریم.”

مرتبط با: صرافی‌های کریپتو همتا به همتا برای عبور از چشم‌انداز قانونی در حال تغییر تلاش می‌کنند

از سوی دیگر، برک گفت این صنعت همچنین با حملات نظارتی از سوی گروه های دولتی که به دنبال کنترل بر صنعت هستند، مواجه است. به گفته بورک، هم ایالات متحده و هم اروپا تمایل خود را برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای جایگزینی استیبل کوین ها ابراز کرده اند.

او گفت: “آنها می توانند مستقیما کنترل کنند که شما با چه کسی چه کاری انجام می دهید، آنها قابلیت حسابرسی کامل دارند، اما طبق طراحی، آنها در حالت تصرف هستند. بنابراین دولت سپس آن را برای شما ارسال می کند و می تواند شما را مسدود کند.”

برک معتقد است که این چالش‌های نظارتی منجر به «ممانعت از نوآوری» می‌شود، زیرا امکان کنترل بیشتر برای دولت‌ها را فراهم می‌کند و «نسخه مشکل‌دار Web3» را ایجاد می‌کند. او توضیح داد که بهتر است در عوض از بازارهای همتا به همتا حمایت شود. پیشنهاد برک:

پیشنهاد من این است که وقتی اصول اساسی اقتصادی مانند هویت و حاکمیت ثروت و همچنین حقوق مالکیت دیجیتال را فعال می‌کنید، بازارهای همتا به همتا را فعال کنید.

برک پیشنهاد کرد که این بازارها مقدار ارزش مبادله را افزایش می دهند. وقتی این اتفاق بیفتد، درآمد مالیاتی بیشتری را برای دولت به همراه خواهد داشت.

مجله: در اینجا آمده است که چگونه انباشته‌های ZK اتریوم می‌توانند قابلیت تعامل داشته باشند


نویسنده: Ezra Reguerra

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید