کاربران BlockFi 297 میلیون دلار از حساب های Wallet خود بازپس خواهند گرفت: گزارش


مایکل کاپلان قاضی ورشکستگی ایالات متحده حکم داد که بازپرداخت برای کاربران حساب‌های دارای بهره معتبر نیست.

رویترز در 11 مه گزارش داد، یک قاضی آمریکایی مجوز ورشکستگی وام دهنده رمزارز BlockFi را صادر کرده است تا 297 میلیون دلار به مشتریان دارای سپرده در برنامه Wallet بازگرداند.

بازپرداخت برای کاربران حساب های سودآور (BIA) در دسترس نیست. به گفته قاضی ورشکستگی مایکل کاپلان، وجوه موجود در حساب‌های BIA توسط BlockFi برای کسب و کار وام‌دهی خود استفاده می‌شود و بنابراین در مالکیت مقامات ورشکستگی است. این بدان معناست که وجوه پس از آن برای بازپرداخت همه طلبکاران استفاده می شود.

از سوی دیگر، برنامه Wallet به سپرده‌های مشتریان هیچ سودی پرداخت نمی‌کرد و جدا از سایر صندوق‌ها نگهداری می‌شد.

قاضی همچنین حکم داد که کاربران BIA که اقدام به انتقال وجه به کیف پول می‌کنند، در حال حاضر بازپرداخت دریافت نخواهند کرد. حدود 48000 مشتری BlockFi در ماه نوامبر تلاش کردند 375 میلیون دلار از حساب های BIA خود به حساب های Wallet خود منتقل کنند.

مطالب مرتبط: BlockFi به مشتریان کالیفرنیا بیش از 100000 دلار بازگشت نقدی می دهد

با این حال، BlockFi گزینه های انتقال را از برنامه جلویی خود غیرفعال نکرد و به کاربران اجازه داد بین حساب ها تراکنش کنند و حتی تأییدیه های ایمیل را دریافت کنند. این تراکنش‌ها در باطن BlockFi غیرفعال شدند، به این معنی که نمی‌توان آن‌ها را تکمیل کرد.

وکلای این مشتریان استدلال کردند که BlockFi نیز باید نقل و انتقالات آنها را برگرداند. قاضی Japlan گفت که طبق شرایط خدمات BlockFi، وام دهنده حق دارد درخواست های تراکنش را در هنگام خاموش شدن مسدود کند.

BlockFi در اواخر نوامبر، پس از روزها گمانه زنی در مورد سلامت مالی خود پس از شکست FTX، برای محافظت از ورشکستگی فصل 11 اقدام کرد. در آن زمان، وام دهنده کریپتو 256.9 میلیون دلار نقدینگی داشت. اسناد دادگاه نشان داد که West Realm Shires Inc (FTX US) در صدر فهرست طلبکاران و 30 میلیون دلار بدهی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

این شرکت به دنبال فروش تجهیزات استخراج کریپتو و 160 میلیون دلار وام با پشتوانه بیت کوین (BTC) برای بازپرداخت طلبکاران خود بود. BlockFi حدود 10 میلیارد دلار به بیش از 100000 طلبکار بدهکار است.

BlockFi باید برنامه خروج از ورشکستگی خود را تا 15 می ارائه کند. به گفته وکیل خود، جاشوا ساسبرگ، BlockFi در حال بررسی امکان یک حامی خارجی برای حمایت از فروش احتمالی دارایی های خود یا یک معامله بازسازی است.

مجله: مقررات رمزنگاری – آیا رئیس SEC گری جنسلر حرف آخر را می زند؟


نویسنده: Ana Paula Pereira

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید