S&P Global سعی می کند حساسیت دارایی های رمزنگاری شده را نسبت به اقتصاد کلان ارزیابی کند


آژانس رتبه بندی پنج حوزه به هم پیوسته بین اکوسیستم کریپتو و امور مالی سنتی را بررسی کرد. فقدان نتایج قطعی ممکن است توضیحی باشد.

ارائه دهنده رتبه بندی S&P Global در گزارشی جدید رابطه بین دارایی های کریپتو و اقتصاد کلان را بررسی کرده است. نتیجه گیری او یک «شاید» قطعی است و جزئیات پیچیده هستند، عمدتاً به دلیل «رویدادهای متمایز» مانند زمستان کریپتو، جغرافیا و تاریخچه مختصری از صنعت.

همانطور که در پاراگراف‌های مقدماتی گزارش S&P اشاره شد، دارایی‌های کریپتو ارزش پیشنهادی متفاوتی نسبت به دارایی‌های سنتی و محرک‌های عملکرد متفاوت دارند، اما این امر اجتناب‌ناپذیر است که اکوسیستم کریپتو و اقتصاد کلان به هم مرتبط شوند. تحلیلگران S&P، شاخص بازار دیجیتال گسترده ارز دیجیتال S&P (BDMI) را با سایر شاخص های مالی مقایسه کردند تا میزان این ارتباط را در پنج حوزه ارزیابی کنند.

این گزارش می‌گوید: «دارایی‌های رمزنگاری شده از تأثیر تغییرات اقتصاد کلان مصون نیستند»، اما نقش منحصربه‌فرد در اقتصاد کریپتو بسیار مهم است. مثلا:

«به طور کلی، بازارهای کریپتو در طول دوره‌های سیاست‌های پولی انبساطی عملکرد خوبی داشته‌اند، اگرچه ما نمی‌توانیم یک رابطه علی ایجاد کنیم. برخی از افزایش‌های عمده در ارزهای دیجیتال به دنبال عواملی بود که مستقیماً به سیاست‌های پولی مرتبط نبودند، مانند سقوط FTX.

در حالی که متغیرها متفاوت هستند، رابطه کریپتو با انتظارات رکود نیز کاملا مشخص است. در این مورد، مکان کاربر و ثبات ارز فیات محلی از عوامل هستند. جذابیت دارایی های رمزنگاری شده به عملکرد پول فیات بستگی دارد. با این حال، این گزارش به انتشار «محصولات مدیریت دارایی که شامل دارایی‌های کریپتو می‌شود» اشاره کرد که به توانایی درک شده کریپتو برای مقاومت در برابر شوک اقتصادی به طور کلی مرتبط است.

مرتبط: با هشدار تحلیلگر نسبت به “پایان بازی” بحران بانکی، بیت کوین با سهام کاهش می یابد

تصویر کریپتو به عنوان محافظ تورم مبهم است. نویسندگان نوشتند: «این یک مسئله پیچیده است و ممکن است داده‌ها خیلی کوتاه باشند تا بتوان با اطمینان از آن استفاده کرد. آنها گفتند که جغرافیا و ویژگی‌های خاص یک عامل در اینجا هستند، زیرا انعطاف‌پذیری کریپتو در برابر تورم می‌تواند عاملی برای محبوبیت آن در بازارهای نوظهور با ارزهای فیات ناپایدار باشد. نویسندگان همچنین خاطرنشان کردند که چرخه‌های بازار کریپتو گاهی اوقات دلایل غیرمرتبط با اقتصاد کلان دارند.

تحلیلگران با قطعیت بیشتری در مورد رابطه دارایی های کریپتو با قدرت دلار نوشته اند. یک همبستگی منفی واضح بین آنها وجود دارد، اما نگاه دقیق تر این را تایید نمی کند. در این گزارش آمده است: «همبستگی جایگزین علیت نمی شود.

نشان داده شده است که پاسخ کریپتو به استرس مالی و نوسانات بازار با شاخص نوسانات CBOE، که به عنوان “شاخص ترس” نیز شناخته می شود، مرتبط است. با افزایش ترس از بی ثباتی در اقتصاد سنتی، قیمت دارایی های کریپتو در حال کاهش است. تحلیلگران خاطرنشان کردند که بحران بانکی در ماه مارس باعث کاهش شدید برخی از استیبل کوین‌ها شد و بانک‌های دوستدار کریپتو در معرض ویژگی‌های خاص کریپتو قرار گرفتند.

با توجه به اینکه بسیاری از حامیان کریپتو از عوامل اقتصاد کلان مانند انعطاف پذیری کریپتو در برابر تورم به عنوان قوی ترین نقطه قوت خود یاد می کنند، عدم نتیجه گیری قطعی گزارش به خودی خود روشنگر است. تحلیلگران بر این باورند که ارتباط بین اقتصاد کلان و دارایی‌های رمزنگاری می‌تواند با پذیرش سازمانی بیشتر رمزنگاری افزایش یابد.

مجله: طوفان 3AC، استخراج بیت کوین 360 درصد، شیرجه NFT بروس لی




نویسنده: Derek Andersen

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید