کلاهبرداری Memecoin کارمزد تراکنش های بیت کوین را به بالاترین حد چند ساله می رساند


علیرغم افزایش اخیر در کارمزد تراکنش بیت کوین، هزینه تراکنش فعلی بیت کوین هنوز با بالاترین سطح تاریخ فاصله دارد.

طبق داده‌های CryptoFees، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین در اوایل ماه مه افزایش شدیدی را تجربه کرد و به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید.

در 3 می، کل هزینه های پرداخت شده در بلاک چین بیت کوین به 3.5 میلیون دلار رسید که نسبت به اواخر آوریل نزدیک به 400 درصد افزایش داشت. طبق YCharts، میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به 7.2 دلار رسیده است.

جنون مداوم معاملاتی ممکوین‌هایی مانند پپ کوین (PEPE) پیامدهای ناخواسته‌ای را برای بیت‌کوین (BTC) ایجاد کرده است و هزینه‌های تراکنش را به بالاترین سطح چند ساله می‌رساند.

مجموع کارمزد تراکنش بیت کوین از می 2021 تا می 2023. منبع: CryptoFees

افزایش اخیر در کارمزد تراکنش های BTC عمدتاً به افزایش فعالیت بیت کوین مربوط به تراکنش های BRC-20 نسبت داده می شود. طبق داده‌های گلکسی ریسرچ، 50 درصد از کل تراکنش‌های بیت‌کوین در 2 می مرتبط با به معاملات BRC-20.

BRC-20 که از استاندارد توکن ERC-20 اتریوم الگوبرداری شده است، یک استاندارد توکن آزمایشی است که به کاربران امکان می دهد توکن های قابل مبادله را در بلاک چین بیت کوین صادر و انتقال دهند. این استاندارد در مارس 2023 توسط یک تحلیلگر زنجیره ای معروف به Domo معرفی شد.

استاندارد توکن BRC-20 به سرعت به یک روند اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، به ویژه در میان رشد شدید ممکوین PEPE. این توکن در هفت روز گذشته بیش از 600 درصد رشد کرده است و در 5 می به بالاترین قیمت 0.00000216 دلاری رسیده است.

نمودار قیمت سکه پپه (PEPE) 30 روزه. منبع: CoinGecko

بلاک چین بیت کوین تنها موردی نیست که تحت تاثیر کلاهبرداری مداوم memecoin قرار گرفته است. هزینه های گاز در بلاک چین اتریوم نیز اخیراً به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است.

با توجه به CryptoFees، در 2 می، کارمزد تراکنش های ETH بالغ بر 19 میلیون دلار بود، سطحی که از می 2022 مشاهده نشده است. بلاک چین اتریوم همچنان گران ترین شبکه از نظر کارمزد تراکنش در زمان نگارش مقاله است.

مرتبط با: ماینرهای بیت کوین از سال 2010 تاکنون 50 میلیارد دلار پاداش بلاک بیت کوین به دست آورده اند

علیرغم افزایش اخیر در کارمزد تراکنش بیت کوین، هزینه تراکنش فعلی بیت کوین هنوز با بالاترین سطح تاریخ فاصله دارد. بالاترین کارمزد تراکنش بیت کوین که تا به حال دیده شده است در آوریل 2021 ثبت شد، زمانی که میانگین هزینه تراکنش بیت کوین در میان کاهش شدید هش ریت شبکه بیت کوین به 70 دلار رسید. بالاترین نقطه قبلی در کارمزد تراکنش های BTC در سال 2017 بود که هزینه تراکنش به بیش از 60 دلار رسید.

مجله: آسیا اکسپرس: گناهان کشاورزی SUI جاستین سان، دویدن دیوانه وار PEPE، فلسفه صدف 3AC




نویسنده: Helen Partz

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید