جمهوری‌خواهان کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال سوابقی هستند که نشان دهد بانک‌های ارزهای دیجیتال را ترک می‌کنند.


قانونگذاران “استراتژی هماهنگ” را برای مسدود کردن دسترسی صنعت دارایی دیجیتال به بانکداری غیرمرتبط با تمایل آن برای محافظت از بانک ها می بینند.

سه عضو جمهوری‌خواه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده نامه‌هایی را برای رؤسای تنظیم‌کننده‌های بانکی ایالات متحده ارسال کرده‌اند تا در مورد تلاش‌های هماهنگ احتمالی علیه شرکت‌های دارایی دیجیتال جویا شوند. نامه ها در ادامه نامه هایی است که پیش از این نمایندگان به همین آدرس ها ارسال کرده بودند.

نامه‌های مورخ 25 آوریل خطاب به مارتین جی. گرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، جروم پاول، رئیس سیستم فدرال رزرو، و مایکل جی. هسو، سرپرست دفتر کنترل ارز (OCC) ارسال شد. . نامه ها حاوی همان متن با مجموعه ای جداگانه از درخواست ها برای آژانس ها برای مشاهده سوابق خود بودند.

این نامه ها با یادآوری عملیات موسوم به «نقطه خفه کردن» دولت اوباما آغاز شد که از بانک ها خواسته بود تا به انواع خاصی از مشاغل خدمات ندهند. آنها ادامه دادند:

“امروز ما شاهد تجدید حیات اقدامات هماهنگ شده توسط تنظیم کننده های محتاط فدرال برای سرکوب نوآوری در ایالات متحده هستیم. هیچ نمونه واضح تر از اکوسیستم دارایی دیجیتال وجود ندارد.”

نویسندگان نامه ها نمونه هایی از نامه تفسیری OCC 1179، نامه FDIC در آوریل 2022 و بیانیه مشترک سه موسسه منتشر شده در ژانویه ارائه کردند. علیرغم “کلاهبرداری معمولی” که در صنعت کریپتو مشاهده می شود، آنها می گویند، “فعالیت دارایی های دیجیتال ذاتاً خطرناک نیست.” علاوه بر این:

روی هم رفته، به نظر نمی‌رسد که اقدامات فدرال رزرو، FDIC و OCC واکنشی به رویدادهای اخیر یا نتیجه تمایل ناگهانی برای محافظت از موسسات مالی در برابر رفتارهای مخاطره‌آمیز باشد، بلکه یک استراتژی هماهنگ برای کوچک کردن بانک‌ها را پیشنهاد می‌کند. ” اکوسیستم دارایی دیجیتال در ایالات متحده

نویسندگان، نمایندگان پاتریک مک‌هنری، بیل هویزنگا، و فرنچ هیل درخواست سوابق غیرعمومی ارتباطات بین کارمندان هر آژانس مورد اشاره و آژانس‌هایی را که آن‌ها با توجه به اسناد ذکر شده بازرسی می‌کنند، دارند.

مجله: مقررات رمزنگاری: آیا رئیس SEC گری جنسلر حرف آخر را می‌زند؟




نویسنده: Derek Andersen

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید