Crypto Biz: اتحادیه اروپا زیر پوشش الگوریتم های فناوری بزرگ، TruthGPT ماسک و موارد دیگر به نظر می رسد


Crypto Biz این هفته به بررسی بازار به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی، ادغام MicroStrategy با شبکه لایتنینگ بیت کوین و تلاش های مایکروسافت برای تقویت توسعه هوش مصنوعی می پردازد.

اینکه آیا این هوش می‌تواند پاسخ‌های درستی را ارائه دهد، باید مشخص شود، اما این حرکت بدون شک سبد کسب‌وکار ماسک را تقویت می‌کند که شامل اسپیس‌ایکس و توییتر می‌شود، که هر دو در کنجکاوی ماسک در مورد جهان و رویکرد او به حقیقت شریک هستند.

با صحبت از حقایق، مقامات اروپایی با راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی جدید برای تحقیق در مورد الگوریتم های فناوری بزرگ، مقررات مربوط به پروژه های هوش مصنوعی را تقویت می کنند. یک تیم چند رشته ای از کارشناسان وظیفه بررسی “حریم خصوصی” موتورهای جستجوی اصلی و پلتفرم های آنلاین را بر عهده خواهند داشت تا چگونگی کمک این الگوریتم ها به انتشار محتوای غیرقانونی و مضر را بررسی کنند.

Crypto Biz این هفته آخرین تحولات در بازار به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی، ادغام MicroStrategy با شبکه لایتنینگ بیت کوین و تلاش های مایکروسافت برای تقویت توسعه هوش مصنوعی را پوشش می دهد.

هوش مصنوعی (AI) ممکن است به زودی به یک سوال عمیق فلسفی پاسخ دهد. یافتن حقیقت، تمرکز سرمایه‌گذاری جدید ایلان ماسک توسط TruthGPT خواهد بود، هوش مصنوعی که به یافتن ماهیت بنیادی جهان و پرداختن به یک سوگیری به اصطلاح «چپ‌گرا» در صنعت اختصاص دارد.

مایکروسافت در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی خود برای تقویت ChatGPT است

از سال 2019، مایکروسافت در حال توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی خود برای کاهش هزینه‌های فزاینده برای پروژه‌های خود و OpenAI است و وابستگی خود به پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را کاهش می‌دهد. این حرکت منعکس کننده کمبود تراشه است که در طول همه گیری همه گیر، بر بسیاری از صنایع در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های گرافیکی برای آموزش سیستم‌های یادگیری ماشین، Nvidia H100 را می‌توان با قیمت 40000 دلار از سرویس‌های فروش مانند eBay در میان کمبود روزافزون بازار خریداری کرد.

Saylor از MicroStrategy ایمیل کاری را با بیت کوین لایتنینگ ترکیب می کند

مدیر عامل MicroStrategy، مایکل سیلر، از ادغام آدرس های ایمیل با شبکه لایتنینگ بیت کوین خبر داد که امکان تراکنش با استفاده از ایمیل به جای آدرس کیف پول را فراهم می کند. در یک اسکرین شات، سایلر چندین تراکنش را نشان داد که به صورت ساتوشی، کوچکترین واحد بیت کوین (BTC) به حساب ایمیل شرکتی او ارسال شده است. مشخص نیست که آیا این راه حل برای سایر آدرس های ایمیل MicroStrategy در دسترس است یا خیر. شبکه لایتنینگ یک راه حل محبوب مقیاس بیت کوین است که می تواند 1 میلیون تراکنش در ثانیه را با هزینه 1 ساتوشی در هر تراکنش پردازش کند.

ایلان ماسک پلتفرم هوش مصنوعی TruthGPT را راه اندازی می کند

ایلان ماسک در حال توسعه یک رقیب ChatGPT است که به نام “TruthGPT” شناخته می شود، یک مدل زبان اصلی که برای کشف “طبیعت جهان” آموزش داده می شود. ماسک در مصاحبه‌ای با شبکه کابلی آمریکایی فاکس نیوز گفت که هوش مصنوعی حقیقت‌جو نیز در برابر آنچه که او به‌عنوان سوگیری «چپ‌گرایان» در صنعت می‌داند، عقب‌نشینی می‌کند. به گفته ماسک، ChatGPT “توسط کارشناسان چپ برنامه ریزی شده است که چت بات ها را برای دروغ گفتن آموزش می دهند”. این اولین حمله ماسک به ChatGPT نیست. او اخیراً نامه‌ای را رهبری کرد که در آن خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی پیشرفته شد و نگرانی‌های اجتماعی را مدعی شد.

قبل از رفتن: کارشناسان می گویند که OpenAI تا 30 آوریل فرصت دارد تا با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

OpenAI با بزرگترین چالش نظارتی خود روبرو است زیرا مقامات ایتالیایی تا 30 آوریل اصرار دارند که این شرکت از قوانین حفاظت از داده های محلی و اروپایی و قوانین حریم خصوصی پیروی کند. طبق قوانین اتحادیه اروپا، تیم های فنی باید از کاربر اجازه بگیرند تا با داده های شخصی آموزش ببینند. شرکت‌هایی که در اروپا فعالیت می‌کنند نیز باید به اروپایی‌ها اجازه دهند از جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها خودداری کنند. به گفته کارشناسان، این امر برای OpenAI دشوار خواهد بود زیرا مدل‌های آن بر روی داده‌های عظیمی که از اینترنت جدا شده و در مجموعه‌های آموزشی مونتاژ شده‌اند، آموزش می‌بینند.

Crypto Biz نبض هفتگی کسب و کار شما در پشت بلاک چین و رمزارز است که هر پنجشنبه مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.




نویسنده: Ana Paula Pereira

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید