دو کوون یکی از بنیانگذاران Terra به جعل اسناد متهم شده است


دو کوون و هان چانگ جون از Terraforms در مونته نگرو با اتهاماتی روبرو هستند، در حالی که یکی از بنیانگذاران همکار شین هیون سونگ هنوز آزادانه در کره جنوبی پرسه می زنند.

بر اساس گزارش ها، دادستان های مونته نگرو پس از دستگیری دو کوون یکی از بنیانگذاران Terra در اواخر مارس کیفرخواستی را ارائه کردند.

خبرگزاری کره ای بلاک مدیا در 20 آوریل گزارش داد که دفتر دادستانی ایالت پودگوریتسا کوون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق آزمایشگاه های Terraform را به جعل اسناد قانونی متهم کرده است.

این اتهامات تنها چند هفته پس از دستگیری کوون در 23 مارس مطرح می شود که او قصد داشت از فرودگاه پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو، به مقصد دبی سوار شود. او به طور خاص از اسناد جعلی برای پرواز به خارج از کشور استفاده می کرد.

دو کوون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق آزمایشگاه های Terraform. منبع: بلاک رسانه

در این گزارش آمده است که هان چانگ جون، مدیر ارشد مالی سابق Terraform، با اتهاماتی مشابه با Kwon مواجه است. هان همراه با کوون در ماه مارس در پودگوریتسا دستگیر شد.

بر اساس گزارش ها، پس از انتشار کیفرخواست ها، دادستان مونته نگرو خواستار تمدید بازداشت دو تن از مدیران سابق ترافورم شده است.

هان و کوون در مونته نگرو با اتهاماتی روبرو هستند، در حالی که یکی دیگر از بنیانگذاران Terraform – شین هیون سونگ، همچنین به عنوان دانیل شین شناخته می شود – هنوز آزادانه در کره جنوبی در حال پرسه زدن است. مقامات محلی تلاش کردند تا مدیر اجرایی را دستگیر کنند، اما دادگاه منطقه جنوبی سئول این درخواست را رد کرد. پس از بازجویی از شین، دادگاه گفت بعید است که شین بتواند شواهدی مبنی بر سقوط ترا بگریزد یا از بین ببرد.

مرتبط با: دادستان کره جنوبی: Do Kwon وجوه غیرقانونی از LUNA را به بیت کوین تبدیل کرد

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دادستان‌های جهانی بیشتر به نقاط عطف کلیدی در روندهای مربوط به برخی از مدیران ارزهای دیجیتال رسیده‌اند. روز پنجشنبه، پلیس ترکیه سرانجام فاروق فاتح اوزر، بنیانگذار و مدیر عامل سابق Thodex را که با 2 میلیارد دلار سرقت از بازار سهام در سال 2021 از ترکیه فرار کرد، بازداشت کرد.

در 20 آوریل، کوین تلگراف همچنین تایید کرد که الکسی پرتسف، توسعه دهنده تورنادو کش پس از دستگیری توسط مقامات هلندی در آگوست 2022 از زندان آزاد خواهد شد. انتظار می رود تا 26 آوریل، روز تولد توسعه دهنده، به خانه بازگردد.


نویسنده: Helen Partz

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید