در حالی که اعداد کلی “هشدار کننده” بودند، کلاهبرداری های رمزنگاری 7.1٪ از کل 2.08 میلیارد دلار سرقت شده از استرالیایی ها در سال 2022 را تشکیل می دادند.
استرالیایی ها 148.3 میلیون دلار (221.3 میلیون AUD) در سال 2022 به دلیل کلاهبرداری های سرمایه گذاری با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت از دست دادند – افزایشی 162.4 درصدی نسبت به سال 2021.
بر اساس گزارش فعالیت کلاهبرداری 17 آوریل از رگولاتور مصرف کننده این کشور، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) در مجموع 3910 حادثه کلاهبرداری رمزنگاری گزارش شد و 37900 دلار (56600 AUD) از یک قربانی استرالیایی متوسط دریافت شد.
رقم 148.3 میلیون دلاری 7.1 درصد از کل کلاهبرداری 2.08 میلیارد دلاری (3.1 میلیارد AUD) گزارش شده در استرالیا برای سال 2022 را نشان می دهد.
آخرین گزارش تقلب هدف ما نشان داد که استرالیاییها در سال 2022 رکورد 3.1 میلیارد دلار را به دلیل تقلب از دست دادند زیرا دولت، مجری قانون و بخش خصوصی برای بهبود تلاشهای مشترک برای حمایت از جامعه در مبارزه با کلاهبرداری تلاش میکنند. https://t.co/3f9C3Uoltv pic.twitter.com/OGj6TkygnK
— ACCC (@acccgovau) 16 آوریل 2023
حواله های سیمی بزرگترین روش پرداخت کلاهبرداری باقی مانده است، با نزدیک به 13100 گزارش به ارزش 7.3 میلیون دلار کمتر از پرداخت های رمزنگاری، که مجموعاً 141 میلیون دلار است.
کلاهبرداری های پرداخت حواله سیمی به طور متوسط حدود 10700 دلار (16000 AUD) در هر حادثه بود، به این معنی که کلاهبرداران رمزارز قادر بودند 250٪ ارزش بیشتری نسبت به هر قربانی کلاهبرداری کنند.
دادهها نشان میدهد که کلاهبرداران رمزارز عمدتاً از طریق رسانههای اجتماعی و برنامههای شبکه با قربانیان ارتباط برقرار میکنند، در حالی که کلاهبرداران پرداخت بانکی بیشتر از طریق تلفن و ایمیل ارتباط برقرار میکنند.
در بیانیه 17 آوریل، کاتریونا لو، معاون رئیس ACCC، افزایش تقلب را تا حدی به فناوریهای جدیدی نسبت داد که «فریب و فریب قربانیان» را با تاکتیکهای «پیچیدهتر» آسانتر میکنند:
ما شاهد ظهور تاکتیکهای هشداردهنده جدیدی بودهایم که تشخیص کلاهبرداریها را بسیار دشوار میکند. این شامل همه چیز می شود، از جعل هویت شماره تلفن های رسمی، آدرس های ایمیل و وب سایت های سازمان های قانونی گرفته تا متن های کلاهبرداری که با پیام های واقعی در همان رشته مکالمه ظاهر می شوند.”
او افزود: «این بدان معناست که هر کسی اکنون میتواند قربانی کلاهبرداری شود.
در حالی که اعداد “نگران کننده” هستند، لو تاکید کرد که “هزینه واقعی” خسارت هنوز در قیمت گذاری نشده است:
استرالیاییها در سال 2022 بیش از هر زمان دیگری به دلیل کلاهبرداری پول از دست دادند، اما هزینه واقعی کلاهبرداریها بسیار بیشتر از یک دلار است، زیرا آنها همچنین باعث ناراحتی روحی قربانیان، خانوادهها و محل کارشان میشوند.
لو توضیح داد که دولت استرالیا، مجری قانون و بخش خصوصی باید روابط خود را برای “مبارزه” موثرتر با کلاهبرداری ها و تعداد کمتر تقویت کنند.
مرتبط با: مشخص شد که استرالیایی ها هدف اصلی سندیکای کلاهبرداری رمزارز اسرائیل هستند
بر اساس داده های پایگاه داده کلاهبرداری ACCC Scamwatch، متوسط قربانی کلاهبرداری سرمایه گذاری در استرالیا یک مرد 65 ساله است که در رسانه های اجتماعی با او تماس گرفته می شود یا به یک تبلیغ تقلبی پاسخ می دهد.
آنها احتمالاً قبل از اینکه متوجه شوند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند “چند ماه” به کلاهبرداری می پردازند.
عرضه اوراق قرضه جعلی، عرضههای عمومی اولیه (IPOs)، طرحهای ارتباطی یا کاهش قیمت، و خدمات کمک مالی از جمله رایجترین کلاهبرداریهای سرمایهگذاری گزارششده هستند.
ACCC در گزارش خود گفت که خسارات ناشی از کلاهبرداری “بسیار بیشتر از” گزارش شده است، زیرا حدود 30 درصد از قربانیان کلاهبرداری آن را به کسی گزارش نکرده اند و تنها 13 درصد از قربانیان این حادثه را به Scamwatch گزارش کرده اند.
Scamwatch ACCC، ReportCyber، Australian Financial Crimes Exchange (AFCX) و سایر موسسات داده های این گزارش را جمع آوری کردند.
مجله: سکههای ناپایدار: خطرات کاذب، بانکی و سایر خطرات ظاهر میشوند
نویسنده: Brayden Lindrea