Chainalysis و پلیس کلگری مرکز تحقیقات ارزهای دیجیتال را راه اندازی کردند


اداره پلیس کلگری مرکز تحقیقات ارزهای دیجیتال غربی کانادا را با مشارکت شرکت داده بلاک چین Chainalysis تأسیس کرده است.

یک کارگروه مشترک شامل بازرسان اداره پلیس کلگری و تجزیه و تحلیل توسط شرکت داده بلاک چین Chainalysis، با نام مرکز تحقیقات ارزهای دیجیتال غربی کانادا، به طور رسمی در 12 آوریل راه اندازی شد.

جاناتان لوین، یکی از بنیانگذاران و مدیر استراتژی Chainalysis، در یک پست وبلاگی با اعلام این همکاری اظهار داشت که “این نمایش مشارکت عمومی و خصوصی برای حل مشکلات جدید در خدمات مالی، الگویی است که بقیه جهان می توانند از آن بیاموزند.”

مرکز جدید تلاش‌های موجود را برای رسیدگی به جرم فزاینده مرتبط با ارزهای دیجیتال در غرب کانادا گسترش خواهد داد.

طبق گزارش Chainalysis، کانادا شاهد افزایش شدید نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. طبق پست وبلاگ این شرکت، “با نگاهی به رابطه کانادا با خودپردازهای رمزنگاری، صرافی های غیرمتمرکز و صرافی های متمرکز، می بینیم که کانادا نسبت به سال 2019 تا ژانویه 2023 تقریباً 213 درصد افزایش داشته است، با بالاترین سطح پذیرش در حدود 865 درصد بالاتر. نسبت به مارس 2019 در می 2021، عمدتاً ناشی از علاقه به DeFi است.

مرتبط با: مقررات ارز دیجیتال کانادا: ETF بیت کوین، مجوزهای محدود و دلارهای دیجیتال

اما این رشد سریع با افزایش نرخ جرم همراه بود. Chainalysis گزارش داد که تنها در سال 2022 بیش از 41 میلیون دلار سرمایه در کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال در کانادا از دست رفته است. همچنین بیان می‌کند که «به ازای هر 1000 کانادایی، حداقل 1144 دلار کانادا در مجموع در معرض فعالیت‌های غیرقانونی کریپتو در همان دوره قرار دارد».

اداره پلیس کلگری قصد دارد از تخصص بخش خصوصی Chainalysis برای افزایش برنامه های آموزشی تحقیقاتی و ارائه “پشتیبانی 24 ساعته پرونده” به افسران استفاده کند.

به گفته Chainalysis، گام‌های بعدی شامل گسترش برنامه برای خدمت به آژانس‌های مجری قانون در غرب کانادا است. این شرکت قصد دارد در نهایت “این مفهوم را در سطح جهانی گسترش دهد و با کارکنان مجری قانون در سراسر جهان همکاری کند تا پیشنهادات سفارشی و سفارشی بر اساس نیازهای منحصر به فرد منطقه را ارائه دهد.”




نویسنده: Tristan Greene

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید