Uniswap پروژه توسعه مشوق DAO را تأمین می کند


این پروژه حداقل سه پیشنهاد برای مکانیسم های تشویقی Uniswap تا ژوئن ارائه خواهد کرد.

طبق اعلام Gauntlet، پلتفرم مدل‌سازی مالی Gauntlet از بنیاد Uniswap کمک مالی دریافت کرده است تا مکانیسم‌های تشویقی DAO خود را بهبود بخشد.

Gauntlet خود را به عنوان “ارائه دهنده بومی رمزنگاری راه حل های مدیریت ریسک مالی” توصیف می کند. طبق این اعلامیه، از مدل‌های اقتصادی برای بهینه‌سازی کارمزدها و پاداش‌ها برای پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می‌کند. این شرکت در حال ایجاد یک بخش جدید به نام Gauntlet Applied Research است که به طور خاص بر روی مسائل مربوط به اکوسیستم در حال رشد سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) تمرکز خواهد کرد.

Gauntlet در اطلاعیه خود گفت که سه بخش تحقیق را در اختیار UniswapDAO قرار خواهد داد. اولی یک چارچوب کمی خواهد بود که DAO می تواند از آن برای ارزیابی موفقیت یا شکست پروتکل Uniswap استفاده کند. دوم، تحلیلی از رفتار معامله‌گر و ارائه‌دهنده نقدینگی وجود خواهد داشت، و سوم، حداقل سه پیشنهاد برای مکانیسم‌های تشویقی وجود خواهد داشت که به DAO اجازه می‌دهد به اهداف خود دست یابد.

Gauntlet گفت که انتظار دارد هر سه این تحویل تا ژوئن 2023 تکمیل شود.

دوین والش، مدیر اجرایی بنیاد Uniswap، گفت که امیدوار است تحقیقات Gauntlet نه تنها به بهبود پروتکل Uniswap، بلکه در کل اکوسیستم رمزنگاری کمک کند:

یکی از اهداف ما در بنیاد Uniswap ایجاد روابط بلندمدت با با استعدادترین و با ارزش ترین تیم ها در این زمینه و کار با آنها در مورد پیچیده ترین و جالب ترین سوالات پیش روی پروتکل Uniswap است.

DAO ها در چند سال گذشته به یکی از ویژگی های اصلی اقتصاد کریپتو تبدیل شده اند، به طوری که DeepDAO ارائه دهنده تجزیه و تحلیل DAO در حال حاضر بیش از 2300 DAO موجود را فهرست کرده است. اکثر DAO ها توسط دارندگان توکن اداره می شوند که اجازه دارند مستقیماً روی بلاک چین برای حمایت یا رد پیشنهادات برای تغییرات پروتکل رای دهند.

با این حال، حاکمیت DAO مبتنی بر توکن نیز توسط برخی از کارشناسان صنعت، از جمله ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، مورد انتقاد قرار گرفته است، که خاطرنشان کرد که این سیستم می تواند منجر به “خرید رای” و “حملات باز” شود.

در چند ماه گذشته، برخی از DAO ها سعی کرده اند مکانیسم های تشویقی بهتری را به امید جلوگیری از حملات خرید رای ارائه دهند. به عنوان مثال، MakerDAO قانون اساسی را در 27 مارس تصویب کرد تا فرآیندهای حکمرانی را رسمی کند و کنترل‌ها و موازنه‌هایی را برای جلوگیری از تمرکز قدرت فراهم کند.




نویسنده: Tom Blackstone

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید