مقام می گوید Temasek سنگاپوری به دلیل FTX به شهرت آسیب دیده است


علیرغم ثبت سرمایه‌گذاری 275 میلیون دلاری تمسک در FTX، او ظاهراً سرمایه‌گذاری‌های خود را در بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط با کریپتو حفظ کرده است.

به گفته معاون نخست وزیر لارنس وانگ، شرکت سرمایه گذاری دولتی سنگاپور Temasek بسیار بیشتر از ضرر مالی ناشی از سرمایه گذاری در FTX متحمل شده است.

وونگ که وزیر دارایی نیز هست، معتقد است سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون دلاری تمسک در FTX به اعتبار این شرکت آسیب جدی وارد کرده است. بر اساس گزارشی از ساوت چاینا مورنینگ پست، این مقام مسئول در جلسه پارلمانی در 27 نوامبر به انتقادات فزاینده در مورد قرار گرفتن Temasek در معرض FTX پرداخت.

نخست وزیر تاکید کرد که سقوط FTX نتیجه یک “شرکت بسیار ضعیف” و همچنین کلاهبرداری و سوء استفاده احتمالی از وجوه کاربران است.

او گفت: «بنابراین، آنچه در FTX اتفاق افتاد نه تنها به ضرر مالی تمسک، بلکه به اعتبار آن نیز آسیب رسانده است.

وونگ تاکید کرد که سرمایه‌گذاری‌های سایر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ، مانند BlackRock و Sequoia Capital، این آسیب شهرت را کاهش نداده‌اند.

تماسک که تماماً متعلق به وزیر دارایی است اما به طور مستقل فعالیت می کند، در 17 نوامبر گفت که کل سرمایه گذاری 275 میلیون دلاری خود را در FTX ثبت کرده است. این مبلغ تا مارس 2022 تنها 0.09٪ از پرتفوی 403 میلیارد دلاری Temasek بود. به گفته وونگ، زیان های مربوط به FTX بر سهم سرمایه گذاران در ROI خالص، که مقدار درآمد دولت از سود به دست آمده است، تأثیر نمی گذارد. روی ذخایر

وانگ علاوه بر رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد FTX و Temasek، همچنین استدلال کرد که سنگاپور هیچ جاه‌طلبی برای تبدیل شدن به یک مرکز ارزهای دیجیتال ندارد، اما در عوض تلاش می‌کند تا یک “بازیگر دارایی دیجیتالی مسئول و نوآور” باشد.

برخی از خوش‌بینی‌های قبلی درباره فناوری‌های بلاک چین درست ثابت شده است. […] من فکر می کنم درک واقع بینانه تری از آنچه این فناوری ها می توانند انجام دهند وجود دارد. وی همچنین با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران کریپتو باید آماده باشند که تمام سرمایه گذاری های خود را در کریپتو از دست بدهند، افزود: هیچ قانونی نمی تواند این ریسک را از بین ببرد.

مربوط: سقوط FTX دولت سنگاپور را در کرسی داغ پارلمان قرار می دهد

علیرغم اینکه Temasek سرمایه گذاری خود را در FTX ثبت کرده است، ظاهراً این شرکت دولتی هنوز در بسیاری از پلتفرم های صنعتی دیگر سرمایه گذاری کرده است. علیرغم عدم سرمایه‌گذاری مستقیم روی ارزهای دیجیتال، تمسک به دلیل شرکت در چندین دور سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال، از جمله بایننس و گروه آمبر، شناخته شده است.

در ماه آگوست، Temasek همچنین گزارش شد که یک دور سرمایه گذاری استراتژیک 110 میلیون دلاری را برای شرکت بزرگ بازی متاورس و بلاک چین Animoca Brands رهبری کرد.

تمسک فوراً به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداد.


نویسنده: Helen Partz

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید