CZ، Binance و اینفلوئنسرها به دلیل تبلیغ اوراق بهادار ثبت نشده با یک میلیارد دلار شکایت روبرو هستند


سه شهروند آمریکایی این شکایت را مطرح کرده‌اند، در حالی که این شکایت ادعا می‌کند که «میلیون‌ها» نفر می‌توانند مستحق دریافت غرامت باشند.

تنها پنج روز پس از شکایت بایننس و مدیر عامل آن Changpeng ‘CZ’ Zhao توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایالات متحده به دلیل تخلفات تجاری، یک شکایت جدید 1 میلیارد دلاری علیه صرافی CZ و سه اینفلوئنسر رمزارز تشکیل شده است. ترویج اوراق بهادار ثبت نشده

به گزارش فورچون، در 31 مارس، موسسه حقوقی Moscowitz و Boies Schiller Flexner شکایتی به ارزش 1 میلیارد دلار در منطقه جنوبی فلوریدا تنظیم کردند و ادعا کردند که بایننس در تجارت اوراق بهادار ثبت نشده شرکت داشته است و به اینفلوئنسرها پول پرداخت کرده است. در تشکیل پرونده وقتی اتهامات اعلام شد، نوشته شده بود:

“این یک نمونه کلاسیک از یک صرافی متمرکز است که فروش اوراق بهادار ثبت نشده را ترویج می کند.”

این شرکت حقوقی در شکایت قبلی علیه وویجر استدلال کرده است که تأثیرگذارانی که “اوراق بهادار ثبت نشده” را تبلیغ می کنند، مسئول ضررهای مشتریان هستند. بر اساس ادعاهای مشابه، بایننس و اینفلوئنسرها – جیمی باتلر، ستاره NBA Miami Heat و یوتیوبرها، گراهام استفان و بن آرمسترانگ (BitBoy Crypto) – با یک میلیارد دلار خسارت به سرمایه گذاران روبرو هستند.

این دادخواست افزود: «ما بیش از یک سال است که در حال بررسی همان مسائل امنیتی ثبت نشده علیه Binance هستیم. حامیان و صرافی هایی که تجارت این گونه دارایی ها را تسهیل می کنند، “مسئول” ضرر مشتریان خواهند بود. علاوه بر این، دادخواست ادعا می کند که سرمایه گذاران هیچ تعهدی برای اثبات اینکه تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند ندارند.

سه شهروند آمریکایی این شکایت را مطرح کرده‌اند، در حالی که این شکایت ادعا می‌کند که «میلیون‌ها» نفر می‌توانند مستحق دریافت غرامت باشند. این شرکت حقوقی همچنین قصد دارد در پرونده‌های بعدی با اینفلوئنسرهای Binance بیشتری شکایت کند.

مرتبط با: بایننس در مقابل CFTC: آخرین نبرد دادگاه می تواند چشم انداز ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را تغییر دهد

فایننشال تایمز گزارش داد که CZ و دیگر مدیران ارشد Binance روابط صرافی ارز دیجیتال با چین را پنهان می کنند.

ژائو در یک گروه پیام شرکت در نوامبر 2017 گفت: “ما دیگر آدرس دفتر خود را منتشر نمی کنیم… مردم در چین می توانند مستقیماً بگویند که دفتر ما در چین نیست.”

با این حال، بایننس در صحبت با کوین تلگراف تأیید کرد که این شرکت “در چین فعالیت نمی کند و هیچ فناوری، از جمله سرورها یا داده های مستقر در چین” ندارد، و افزود:

اگرچه ما یک مرکز تماس خدمات مشتری مستقر در چین برای ارائه خدمات به چینی زبانان جهانی داریم، به کارمندانی که می‌خواهند در شرکت بمانند، از سال 2021 کمک جابه‌جایی ارائه می‌شود.»

به گفته بایننس، 8000 کارمند تمام وقت آن در اروپا، قاره آمریکا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند.

مجله: سازمان های مجری ایالات متحده جرایم مربوط به رمزنگاری را تشدید می کنند


نویسنده: Arijit Sarkar

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید