استارت آپ های اروپایی DeFi شاهد افزایش 120 درصدی سرمایه گذاری VC در سال 2022: داده ها هستند


با وجود شرایط آشفته بازار، سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارت‌آپ‌های کریپتو اروپایی به بالاترین حد خود یعنی 5.7 میلیارد دلار در سال 2022 رسید.

سال 2022 برای فضای کریپتو، حداقل سالی پرتلاطم بود. از یک بازار نزولی در حال انجام و سقوط برای LUNA تا سقوط یکی از برجسته‌ترین بازیگران این صنعت، FTX. با وجود مشکلات، سرمایه گذاران VC به حمایت از استارت آپ های رمزنگاری ادامه دادند.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط شرکت سرمایه گذاری اروپایی RockawayX منتشر شده است، سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت آپ های کریپتو مستقر در اروپا با 5.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید.

استارت آپ های DeFi اروپایی در سال 2022 به 1.2 میلیارد دلار رسیدند که 120 درصد نسبت به سرمایه گذاری 534 میلیون دلاری در سال گذشته افزایش داشته است.

ویکتور فیشر، مدیرعامل RockawayX، خاطرنشان کرد که بازار ارزهای دیجیتال چرخه‌ای است و «کلی ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال در زمستان 2018 80 درصد کاهش یافت، اما فعالیت اولیه تأمین مالی ثابت باقی ماند».

سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمان کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال انجام شد، در بهبود قیمت‌های «بازار گاوی» و همچنین افزایش فناوری و استفاده تجسم یافت.

بر اساس محل دفتر مرکزی، اروپا همچنین میزبان بیشترین تعداد استارت آپ های رمزنگاری (3977) است.

با این حال، سرمایه گذاران VC شروع به عقب افتادن از ایالات متحده در تعداد استارتاپ های تحت حمایت یونیکورن ها با بیش از یک میلیون دلار بودجه می کنند.

تعداد تجمعی استارت‌آپ‌های کریپتو بر اساس مکان مرکز. منبع: RockwayX

بزرگترین سرمایه گذاران جهانی در استارتاپ های اروپایی شامل برندهای Animoca، Coinbase، Blockchain Capital و Digital Currency Group هستند.

مرتبط با: گزارش: بحران بانکی به بیش از 286 میلیارد دلار در صندوق های بازار پول در دو هفته رسید

در اروپا، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی که خدمات مالی ارائه می‌کنند، بیش از نیمی (52 درصد) از کل سرمایه‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند که به ترتیب زیرساخت‌ها 32 درصد و Web3 16 درصد هستند.

سرمایه گذاری Crypto VC بر اساس بخش در اروپا (2022). منبع: RockawayX

با این حال، نسبت به سال قبل، سرمایه گذاری در استارتاپ های مبتنی بر خدمات مالی 19 درصد کاهش و زیرساخت ها 24 درصد رشد داشته است.

اهمیت روزافزون اروپا به عنوان یک منطقه دوستدار رمزنگاری، زمانی رخ می‌دهد که تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا مقررات مورد انتظار MiCA را نهایی می‌کنند.

نتیجه نهایی مقررات دو بار توسط اتحادیه اروپا به تعویق افتاد، هر دو به دلیل مشکلات ترجمه. مقررات تصویب شده در اتحادیه اروپا نیز باید به 24 زبان کشورهای عضو ترجمه شود.

در زمان نوشتن این مقاله، انتشار قوانین MiCA در آوریل 2023 انتظار می رود.

مجله: زمستان کریپتو می تواند به سلامت سرمایه گذاران آسیب برساند


نویسنده: Savannah Fortis

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید