FTX به دنبال بازپس گیری 460 میلیون دلار از شرکت VC تحت حمایت Bankman-Fried است


در حالی که این صندوق ها بخش کوچکی از کسری کل دارایی FTX را تشکیل می دهند، این معامله به این معنی است که شرکت ها می توانند از یک نبرد حقوقی پرهزینه اجتناب کنند.

صرافی ورشکسته کریپتو FTX به دنبال بازیابی 460 میلیون دلار از وجوه مشتریان ادعایی اختلاس شده از شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) Modulo Capital است که سال گذشته سرمایه گذاری بزرگی از Alameda Research دریافت کرد.

همانطور که قبلاً گزارش شد، مشخص شد که شرکت تجاری خواهر FTX، Alameda Research، در سال 2022 تقریباً 400 میلیون دلار در Modulo سرمایه گذاری کرد. این یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های FTX تحت رهبری Bankman-Fried است.

در پرونده‌ای به تاریخ 22 مارس، FTX ادعا می‌کند که سرمایه‌گذاری Alameda Research تحت مدیریت Sam Bankman-Fried است – طبق پرونده، Alameda 475 میلیون دلار در Modulo سرمایه‌گذاری کرده است که در ماه می 2022 آغاز شد.

طبق این درخواست، آلامدا در تاریخ 16 ژوئن قرارداد مشارکت محدودی را با Modulo امضا کرد که منجر به انتقال وجوه ذکر شده توسط Alameda به Modulo در ازای مالکیت 20٪ از سهام کلاس A Modulo شد.

در موارد ورشکستگی، پرداخت هایی که به سازمان ها قبل از تشکیل پرونده ورشکستگی انجام شده است، قابل بازیابی و توزیع مجدد به طلبکاران است. دوره بازیابی برای اکثر طلبکاران بدون وثیقه 90 روز است، در حالی که برای “خودی ها” یک سال است، مدتی که شامل شرکای ضامن می شود.

طبق قرارداد تسویه حساب، Modulo با بازپرداخت 404 میلیون دلار به صورت نقد موافقت کرده است و از دارایی های به ارزش 56 میلیون دلار که در صرافی ارز دیجیتال FTX نگهداری می شود، صرف نظر می کند که تقریباً 97 درصد از سرمایه گذاری اولیه FTX را نشان می دهد.

تسویه حساب همچنین باعث می شود که Alameda تمام ادعاهای مربوط به این سهام را از دست بدهد.

Modulo Capital در مارس 2022 توسط سه تن از مدیران سابق جین استریت، یک شرکت مستقر در نیویورک که زمانی بانکمن-فرید و مدیر عامل آلامدا، کارولین الیسون را استخدام می کرد، تأسیس شد.

همچنین گفته می‌شود که او رابطه‌ای عاشقانه با یکی از بنیانگذاران بانکمن-فرید، شیائیون “لیلی” ژانگ دارد، که برخی معتقدند انگیزه سرمایه‌گذاری در شرکت مبهم VC بوده است. این شایعه تایید نشده است.

این توافق همچنان باید توسط قاضی ورشکستگی ایالات متحده، جان دورسی در جلسه استماع درخواست در 12 آوریل تأیید شود.

مرتبط با: وام گیرندگان FTX به دلیل مالکیت بازوی مبادلات باهامیا شکایت کردند

در آخرین ارائه خود به طلبکاران در 17 مارس، FTX اظهار داشت که مطالبات علیه آن بیش از 11 میلیارد دلار است، دارایی ها از 4.7 میلیارد دلار فراتر رفته و مجموع کسری آن حدود 7 میلیارد دلار است. تنها کمتر از 7 درصد کسری فعلی را نشان می دهد.

خلاصه حساب های دریافتنی FTX در مقابل دارایی ها در ارائه به طلبکاران. منبع: کرول

مجله: بهترین و بدترین کشورها برای مالیات کریپتو – به علاوه نکات مالیاتی کریپتو




نویسنده: Luke Huigsloot

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید