Web3 یک موضوع اصلی در SXSW 2023 بود، اما NFTها و تبلیغات قبلی در مورد ساخت و ساز در طول یک بازار نزولی میتوانند عواملی باشند که در پذیرش Web3 نقش داشته باشند.
سال گذشته خرگوشهای غولپیکر با لباسهای مد روز در کنار شخصیتهای کارتونی که رنگین کمان از دهانشان بیرون میآمد، در خیابانهای South by Southwest (SXSW) ظاهر شدند. این به این دلیل است که دو پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) – Doodles و Fluf World – بر SXSW 2022 تسلط دارند.
با این حال، این واقعیت که این پروژهها در SXSW 2023 به هیچ وجه انجام نشدهاند، نشاندهنده عدم علاقه به NFT در سال جاری است. با این حال، این نباید تعجب آور باشد. کاهش قیمت کریپتو، همراه با کاهش قیمت NFT و حجم معاملات، به نظر میرسد که پروژههای معدودی بر روی مجموعههای دیجیتال متمرکز شده است. در عوض، SXSW 2023 توسط برندهای بزرگ و شرکتهای مشاورهای که به وعده Web3 افتخار میکنند، غلبه کرده است.
برندها در SXSW 2023 درباره استراتژی های Web3 بحث می کنند
Avery Akkineni، رئیس Vayner3، یک شرکت مشاوره Web3 که توسط گری Vaynerchuck تأسیس شده است، به Cointelegraph گفت که Web3 در حال حرکت فراتر از لحظه نوآوری به یک برنامه استراتژیک است، به همین دلیل است که این فناوری امسال به موضوع داغ رهبران تجاری در SXSW تبدیل شده است. گفت. گفت:
فناوری وب 3 به طور بالقوه می تواند با ارائه سیستم های ایمن، شفاف و کارآمد، صنایع را از امور مالی گرفته تا مراقبت های بهداشتی و رسانه های اجتماعی مختل کند. این علاقه فزاینده به Web3 بسیار مهم است زیرا نشان دهنده تغییر به عصر بعدی اینترنت است که برای کاربران فراگیرتر، شخصی و مقرون به صرفه تر است.”
آکیننی اضافه کرد که معتقد است هر برندی باید برای درک و استراتژی Web3 وقت بگذارد. او گفت: «برندها از Web3 به روشهای مختلف، از ایجاد کانالهای متعلق به جامعه گرفته تا پیادهسازی سیستمهای مدیریت زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین، استفاده خواهند کرد.
برای درک این موضوع، Vayner3 و صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase در جریان SXSW گفتند: “آینده Web3 و تعامل با مشتری: چگونه برندها می توانند جلوتر از منحنی ها بمانند؟” یک برانچ برگزار کرد که شامل یک میزگرد با عنوان بود

راشل وایس، نایب رئیس L’Oreal Bold Ventures، صندوق سرمایه گذاری استراتژیک L’Oreal، در این پنل اظهار داشت که Web3 صنعت زیبایی را قادر میسازد تا “اجازه مالکیت زیبایی را بدهد.” گفت:
“Web3 برای اقتصاد جدید خالق زیبایی چه معنایی دارد؟ عبارات جدیدی که باید با استفاده از این فناوری جدید پیرامون زیبایی ایجاد شود؟ و طرفدار یک نام تجاری چگونه است؟ اینها همه چیزهایی هستند که من فکر می کنم Web3 به آنها قدرت می بخشد. و برای نسل بعدی مصرف کنندگان زیبایی.” استروئیدهایی را که ما روی Web2 ساخته ایم با روشی جدید برای تعامل استفاده خواهد کرد.
ذکر این نکته ضروری است که Bold Ventures اخیراً سرمایه گذاری خود را در Digital Village، یک استارت آپ مستقر در ایالات متحده که به برندها کمک می کند تا هویت و دارایی های دیجیتالی را در دنیای مجازی ایجاد کنند، اعلام کرده است. علاوه بر این، NYX Professional Makeup، یکی از زیرمجموعههای L’Oreal، سال گذشته با The Sandbox ادغام شد و ظاهر آرایشی را به آواتارها اضافه کرد و به مفهوم مالکیت مصرفکننده افزود.
اخیراً: زمستان کریپتو می تواند به سلامت عقل دارندگان آسیب برساند
در حالی که ویس از پتانسیل Web3 برای متحول کردن صنعت زیبایی ابراز هیجان کرد، دیوید لی، رئیس Samsung Next، در طول بحث اشاره کرد که شرکتها و شرکای نمونه کار سامسونگ منتظر یک “لحظه ChatGPT” برای پیشی گرفتن از Web3 هستند. گفت:
“من فکر می کنم ChatGPT رابطی بود که مردم به تازگی آن را درک می کردند، اما این پس از سال ها تحقیق اساسی، بازاریابی و آزمایش بود. من فکر می کنم همین اتفاق در حال حاضر در حال رخ دادن است. ما شاهد آزمایش های زیادی هستیم، به خصوص در بین برندها، برای گنجاندن Web3. اما ما هنوز آن لحظه ChatGPT را پیدا نکرده ایم. فکر نمی کنم اینطور باشد.”
با این حال، این به وضوح مانع از مشارکت شرکت ها در فعالیت های Web3 نشد. به عنوان مثال، Coinbase با تمرکز زیاد بر روی کیف پول به عنوان سرویس یا محصول WaaS که اخیراً راه اندازی شده است، حضور گسترده ای در SXSW داشت.
لئونارد لاو، رهبر محصولات WaaS در Coinbase، به Cointelegraph گفت که WaaS قصد دارد یکی از مسائل کلیدی در پذیرش، کیف پول ها را حل کند. لاو خاطرنشان کرد که به دلیل حضور گسترده Web3 برای WaaS مهم است که در طول SXSW به نمایش گذاشته شود. او گفت: “WaaS در SXSW در مورد ترکیب فناوری مناسب با مارک های مناسب و کمک به آن برندها برای ایجاد روابط قوی و مستقیم با مشتریان خود بود.”

لاو توضیح داد که WaaS فرآیند آشنایی با کیف پول Web3 را برای کاربران نهایی ساده می کند، زیرا تنها عناصر مورد نیاز برای دسترسی به کیف پول Web3 Coinbase نام کاربری و رمز عبور است. “اضافه کردن ساده موانع را برای زنجیره ای کردن کاربران کاهش می دهد، که تجربه Web3 آنها را به روی توده ها باز می کند.”
مجموعه ای از پانل های رسمی SXSW 2023 نیز بر روی ابتکارات Web3 متمرکز شدند. به عنوان مثال، یک جلسه برجسته با عنوان “ایجاد یک متا جهان باز” وجود داشت که شامل گفتگو با تیمو توکه، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Ready Player Me، یک پلت فرم آواتار متمرکز بر قابلیت همکاری بود.
پس از پنل، Tõke در صحبت با Cointelegraph گفت که متاورس بخش مهمی از Web3 است، زیرا بسیاری از مردم زمان خود را در دنیای مجازی می گذرانند. او توضیح داد که برندها علاقه مند به حضور در متاورس هستند. ما افرادی را دیدهایم که سالانه میلیاردها دلار از طریق فروش داراییهای مجازی در بازیها یا در متاورس به دست میآورند. وب 3 نقش مهمی ایفا می کند زیرا مجموعه ای از فناوری ها را قادر می سازد که مصرف کنندگان را قادر می سازد تا در نهایت دارایی های مجازی خود را داشته باشند.
حضور NFT کوچک اما متمرکز بود
Tõke گفت NFT ها نقش مهمی را برای پلتفرم های Web3 ایفا می کنند تا مصرف کنندگان بتوانند دارایی های دیجیتالی داشته باشند. او به اشتراک گذاشت که برندها به دلیل شرایط فعلی بازار در راه اندازی NFT محتاط هستند: «آنها نمی خواهند برند خود را به چیزی که ارزش یا محبوبیت آن رو به کاهش است گره بزنند. ما این ذهنیت را زمانی دیدیم که بازار فروپاشید، جایی که بسیاری از برندها به ما گفتند که مفهوم متاورس را دوست دارند اما نمیخواهند NFT را در بر بگیرند.
نیکول بهنام، بنیانگذار آژانس بازاریابی Beyond Media، به کوین تلگراف گفت که اگرچه امسال در SXSW در مورد NFT ها صحبت نکرد، اما به دلیل چرخه قبلی ابربولی NFT، جوامع هنوز در حال جمع شدن هستند:
انجمنها و مجموعههای NFT موجود همچنان رویدادها، فعالسازیها و پنلها را برای صاحبان خود اجرا میکنند.
ناتاشا هاسکینز، یکی از بنیانگذاران سازمان اجتماعی غیرمتمرکز خودمختار (DAO) Boys Club، به Cointelegraph گفت که DAO علاقه مند است که چگونه فناوری Web3 را می توان در تجربیات زندگی واقعی به کار برد. وی اعلام کرد که Boys Club یک دراپ فیزیکی و دیجیتالی NFT را با مجله Boys Club Zine این گروه راه اندازی کرده است.

صحبت در مورد NFT ها از PFP ها به بلوغ رسیده است [profile pictures] یک به یک در اطراف ابزار عملی و کاربردی. کمتر زرق و برق دار است، بنابراین در یک محیط پر سر و صدا کمتر قابل مشاهده است، اما این انتقال برای NFT ها مهم است تا به یک ادغام قابل اعتماد در برنامه های روزمره تبدیل شوند.”
هیجان Web3 با وجود شرایط بازار
با در نظر گرفتن همه موارد، قابل توجه است که Web3 امسال چنین حضور گسترده ای در SXSW دارد، با توجه به شرایط فعلی بازار همراه با سقوط بانک Silicon Valley در 10 مارس، اولین روز SXSW 2023.
اخیراً: متزلزل شدن صنعت کریپتو ممکن است پس از Depeg USDC قوی تر ظاهر شود
تارا فانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت توسعه وب 3 Co:Create، به Cointelegraph گفت که حال و هوای SXSW در دو روز اول رو به کاهش بود:
“شخصا، حضور در آنجا و درگیر شدن با این سوال را سخت دیدم که بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش ما کجاست و آیا میتوانیم آن را پس بگیریم.”
با این حال، فانگ اظهار داشت که در 12 مارس، اخباری مبنی بر محافظت از سپرده گذاران بانک سیلیکون ولی منتشر شد که محیط SXSW را تغییر داد. فانگ گفت: «ما شروع به دیدن بیشتر آن شور و شوق و هیاهویی که SXSW به آن معروف است، داریم.
در رابطه با بازار خرس کریپتو، لاو توضیح داد که توسعهدهندگان بازارهای خرسی را فرصتی عالی برای ایجاد میدانند: «این همان چیزی است که همچنان هیجان زیادی را در فضا ایجاد میکند».
نویسنده: Rachel Wolfson