First Republic و Credit Suisse را رایت کنید


بانک Silicon Valley و Signature Bank آبشاری را بین بانک هایی که مدیریت مالی خود را مسئولانه انجام نمی دهند آغاز کرده اند. بگذارید عواقب آن را متحمل شوند.

هنگامی که بازارهای ارزهای دیجیتال پس از سقوط FTX و سایر وام دهندگان رمزنگاری در سال گذشته ضربه خوردند، برخی از منتقدان رمزنگاری شعار «سوزاندن کریپتو» را تکرار کردند. اکنون، پس از آنکه بانک‌های منطقه‌ای از جمله Signature Bank و Silicon Valley Bank جرقه‌ای را به راه انداختند، بانک‌های بزرگی از جمله Credit Suisse و First Republic در حال شکست هستند. در نتیجه، مودیز رتبه کل بخش بانکی را کاهش داد.

اگر «اجازه دهید کریپتو بسوزد» راهی سریع برای گفتن این موضوع است که فعالیت خارج از سیستم مالی به معنای مسئولیت شخصی بیشتر و افزایش ریسک است، خوب، بومیان کریپتو این مفهوم را درک می کنند. اما اکنون فرصتی داریم تا نگاهی انتقادی به سیستم مالی سنتی بیندازیم.

با توجه به اینکه بانک‌های سنتی تحت فشار مالی هستند، زمان آن فرا رسیده است که بسیاری از آنها ورشکست شوند. آتش سوزی ها می توانند گیاهان قدیمی را بسوزانند و باعث جوانه زدن درختان جدید شوند. همین اصول در مورد بانکداری نیز صادق است.

سیاستمداران و منتقدان ارزهای دیجیتال گرد هم آمده اند تا این روایت را ایجاد کنند که کریپتو در قلب بحران خطر دارد. راز کوچک کثیف این است که خزانه داری بمب هسته ای در کانون این بحران بانکی است و سیاست نرخ بهره بانک مرکزی هواپیمایی است که بار را تحویل می دهد.

مرتبط با: منتظر بمانید تا SEC از کتاب بازی Kraken در برابر پروتکل های شرط بندی استفاده کند

در زمانی که نرخ‌های بهره نزدیک به صفر بود و فدرال رزرو تلاش می‌کرد تا بانک‌ها را آرام کند که نرخ‌های بهره را برای آینده قابل پیش‌بینی نزدیک به صفر نگه دارند، این بانک‌های بیمار اوراق قرضه خزانه بلندمدت را قطع کردند.

یک مبادله اجتناب ناپذیر بین نرخ بهره پایین و تورم وجود دارد. اقتصاددانان کلان فدرال رزرو این را می دانند، اما همچنان در گیج هستند زیرا فدرال رزرو طی دو سال گذشته به سرعت نرخ بهره را افزایش داده است تا بتواند با جنون تورم مقابله کند. افزایش شدید نرخ بهره باعث کاهش شدید ارزش اوراق خزانه بلندمدت قدیمی شده است که نرخ های بهره بسیار پایینی می پردازند. هنگامی که سپرده گذاران پول خود را پس می خواهند (به طور فزاینده ای در عصر بانکداری اینترنتی) و گنج های ضایعاتی تنها چیزی است که باید بفروشید تا به آنها پرداخت کنید، مشکل دارید.

فدرال رزرو در مقررات و رویکردهای نظارتی خود (از جمله مواردی که SVB اخیراً از آنها معاف شده است) به اوراق قرضه خزانه داری رفتار ترجیحی داده است. این امر فدرال رزرو را به دو دلیل سرزنش می کند، حیرت آن در سیاست نرخ بهره و سیاست نظارتی آن که به نفع دارایی های خزانه داری است.

جنبه های زیادی از TradFi وجود دارد که نسبتاً ناکارآمد هستند، جایی که درختان پوسیده از رشد شاخه های جدید جلوگیری می کنند. برخی از آنها نتیجه آسیب شناسی های مشابهی است که در آن دولت از سیستم بانکی برای یارانه دادن به اهداف سیاسی خود استفاده می کند. بهتر است بگذاریم اقتصاد بسوزد.

بیشتر مدل کسب و کار فیات که سپرده‌های کوتاه‌مدت و عندالمطالبه می‌گیرد و این پول را در اسناد بلندمدت غیر نقدشونده خزانه (با یارانه دادن به دولت) یا اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن (که در آن دولت به قیمت‌های غیرقابل تحمل خانه یارانه می‌دهد) قرار می‌دهد، باید ناپدید شوند. دور

نماهای اجاره ای آجر و ملات، که در آن بیشتر خدمات مشتریان به خارج از کشور واگذار می شود و بیشتر درآمد خود را از هزینه های اضافه برداشت به دست می آورند، باید سوزانده شوند. سیستم‌های پرداختی که با برنامه‌های «بازپرداخت» به دارندگان کارت رشوه می‌دهند و سپس از قدرت بازاری که رشوه‌های مصرف‌کننده به آنها داده می‌شود برای تضعیف تاجر استفاده می‌کنند، باید بسوزند.

مرتبط با: پیگیری فدرال رزرو برای “اثر معکوس ثروت” کریپتو را تضعیف می کند

برخی از بانک‌های کوچک و منطقه‌ای که در نوآوری و تبدیل قرارداد غیرقابل دستیابی بانکی به سکه مدرن تاکسی که به اشخاص ثالث اجازه می‌دهد از سپرده‌های فیات اجاره کنند، ناکام می‌مانند، باید بخشی از رشد بیش از حد را از بین ببرند.

کریپتو انقلابی در امور مالی است و هدف آن جایگزینی سیستم مالی کارگزار محور با رویکردی مستقل است که در آن فرد می تواند دارایی های مالی محلی را به صورت دیجیتال ذخیره کند.

این تحول زمان می برد. توسعه دهندگان پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بلاک چین های لایه 1 بیشتر عمر خود را در اقتصاد فیات می گذرانند. در حالی که دولت فدرال فقط ارز فیات را برای پرداخت مالیات می پذیرد، بانک ها بر وام مسکن مستغلات تسلط دارند.

پروتکل های DeFi راه خود را به وام مسکن خانه باز می کنند، اما این در مراحل اولیه است. پرداخت‌های مالیاتی و مالی مصرف‌کننده همچنان بر اساس پول فیات است. و توسعه دهندگان کریپتو حداقل مستحق همان رفتاری هستند که هر کسی که در اقتصاد فیات دخیل است. این بدان معنی است که آنها نباید در ارائه حساب های چک و پس انداز اساسی مورد تبعیض قرار گیرند.

ما برای ادامه حیات به بخشی از سیستم بانکی نیاز داریم. اما ما برای زنده ماندن به همه آنها نیاز نداریم، و اگر بانک ها به طور غیرمنصفانه علیه مشتریان کریپتو تبعیض قائل نشوند، به قطعاتی که فرصت های جایگزین را برای جایگزین های بومی کریپتو می سوزاند، باز می کند.

جی دبلیو ورت او دانشیار دانشکده حقوق جورج میسون است. او یک حسابدار پزشکی قانونی رمزارز است و همچنین قانون اوراق بهادار را در Lawrence Law LLC انجام می دهد. او عضو شورای مشورتی هیئت استانداردهای حسابداری مالی و عضو سابق کمیته مشورتی سرمایه گذاران SEC است. او همچنین رهبری آزمایشگاه آزادی کریپتو را بر عهده دارد، یک اتاق فکر که برای تغییر خط مشی مبارزه می کند تا از آزادی و حریم خصوصی توسعه دهندگان و کاربران کریپتو محافظت کند.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان‌شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.




نویسنده: J.W. Verret

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید