Cherie Hu، بنیانگذار Water & Music، توضیح می دهد که چگونه فناوری صنعت موسیقی را بهبود می بخشد – اما آیا این به نفع موسیقی دانان است؟
کنجکاوی ممکن است گربه را کشته باشد، اما برای نوازندگان، کنجکاوی اغلب نقطه شروع خلاقیت و نوآوری است. سال 2023 شاهد رشد سریع ابزار قدرتمند ChatGPT AI OpenAI بوده است و فناوری هایی مانند Midjourney و Dall-E به سازندگان این توانایی را داده اند که به معنای واقعی کلمه یک گروه تک نفره یا یک استودیوی تولید تک نفره باشند.
همگامی با تکامل سریع تکنولوژی و تاثیر آن بر صنایع مرتبط می تواند برای افراد معمولی پرمشغله چالش برانگیز باشد و یکی از اهداف Water and Music ارائه رویکردی مبتنی بر تحقیق بیشتر برای متخصصان صنعت موسیقی است تا بررسی و بحث کنند. و فناوری های جدید را امتحان کنید.
در قسمت 19 دستور جلسه در پادکست، میزبانان ری سالموند و جاناتان دی یانگ با Cherie Hu، بنیانگذار Water & Music، “یک خبرنامه مستقل و جامعه تحقیقاتی با ماموریت نوآوری، مشارکت و شفافیت بیشتر صنعت موسیقی” صحبت می کنند.
تغییر اجتناب ناپذیر است
وقتی از هو در مورد نوآوری ها در صنعت موسیقی پرسیده شد، او خاطرنشان کرد که “صنعت موسیقی قدیمی عمدتاً توسط گروه کوچکی از دروازه بانان هدایت می شد” و پیشنهاد کرد که همه گیر، فناوری جدید و شاید حتی برخی از ایدئولوژی هایی که از Web3 حمایت می کنند، به این سمت هدایت می شوند. . جنبش در نهایت این وضعیت موجود را تغییر خواهد داد.
هو گفت: «فکر میکنم اپیدمی بسیاری از مردم را بیدار کرده است. من فکر میکنم مردم را تشویق میکند تا در صحبت کردن و حمایت از تغییراتی که میخواهند ببینند، بسیار فعالتر عمل کنند.» او اضافه کرد:
بسیاری از انتقادیترین، حتی بسیار انتقادیترین گفتگوهایی که درباره استریم شنیدهام، در سه سال گذشته رخ دادهاند، زیرا به دلیل همهگیری، هنرمندان در موقعیتی قرار گرفتند که اساساً مجبور بودند تنها به منابع دیجیتال تکیه کنند. درآمد برای زندگی بدون رفتن به تور. سپس به کنترلهای جریان نگاه میکنند و میگویند: “این چیزی نیست.” “من نمی توانم از این زندگی کنم.” و بنابراین گفتگوهای بسیار سازنده تری در مورد مدل های جایگزین برای کسب درآمد از موسیقی در زمینه دیجیتال وجود داشته است. البته وب 3 نقش بزرگی در این زمینه دارد.»
از لحاظ تاریخی، ورود به صنعت موسیقی به این معنی بود که هنرمندان یا افراد مناسب برای بازیگری را میشناختند یا میتوانستند تلاشهای خود را به گونهای تامین کنند که موجهای کافی برای جذب مخاطبان گستردهتری ایجاد کند. هو معتقد است که در صنعت موسیقی سنتی «بسیاری از این مکانیسمها در 10، 20، حتی 30 سال گذشته واقعاً تغییر نکردهاند»، اما او همچنین اذعان میکند که فناوریهای جدید راههای جدیدی را برای سازندگان گشوده است تا این مکانیسمها را به طور کامل دور بزنند. . مسیر سنتی موفقیت
هو گفت:
“روشی که فرهنگ در حال پیشرفت است، به خصوص وقتی به برنامه هایی مانند TikTok و تاثیر اکوسیستم بر فرهنگ موسیقی نگاه می کنید، می بینید که کدام موسیقی، کدام آهنگ، با سرعتی سریع در حال پیشرفت است. نکته تاسف بار در مورد صنعت موسیقی این است که عنصر تامین مالی ادامه پیدا نکرده است.”
به گفته Hu، Water & Music قصد دارد رویکردی تحلیلی تر در مورد چگونگی پیشرفت صنعت موسیقی و تأثیر فناوری های نوظهور بر آن داشته باشد.
بنابراین وقتی به صنعت موسیقی جدید فکر می کنیم، قطعاً بر فناوری های جدیدی تمرکز می کنیم که مردم را قادر می سازد در صنعت موسیقی مشارکت کنند. می دانید، چه ایجاد موسیقی، بازاریابی موسیقی، ایجاد جوامع پیرامون آن، کسب درآمد از آن به روش های کاملاً جدید. “ما به کل این پشته علاقه مندیم.”
مرتبط با: 5 روند هوش مصنوعی که باید در سال 2023 و پس از آن منتظر باشیم
ایده ها و برنامه های Web3 ممکن است خاص صنعت موسیقی شوند
بازیهای مبتنی بر بلاکچین، مجموعههای توکن غیرقابل تعویض و دیگر ترفندهای وب 3 در سالهای 2020 و 2021، زمانی که فضای گستردهتر ارزهای دیجیتال در بازار صعودی بود، بسیار محبوب بودند، اما سالموند میزبان تعجب کرد که این تاکتیکها امروز چقدر مرتبط هستند، بهویژه در صنعت موسیقی. .
هو توضیح داد که در بازی در حال حاضر “فرصت های بیشتری برای ایجاد تجربیات وجود دارد تا کسب درآمد از تجربیات و ایجاد یک تجارت از آنها.” من می گویم که این عنصر هنوز برای بسیاری از هنرمندان مستقل وجود ندارد و هنوز چالش برانگیز است.
زیرساختها، زمان و هزینههای سربار مورد نیاز برای ساختن کل جهانها کار فشردهای است و ثابت نشده است به جز پلتفرمهای بازی بزرگ مانند Roblox. هو توضیح داد که یک فرصت عملگرایانه تر برای هنرمندان ممکن است صدور مجوز همزمان باشد. بر این اساس:
مجوز همگام سازی یا همگام سازی اصطلاح صنعت موسیقی است که برای مجوز دادن به موسیقی برای هر تجربه چند رسانه ای سمعی و بصری، مانند فیلم، پادکست یا بازی استفاده می شود. و در واقع بازیهای موبایلی زیادی وجود دارد، بهویژه موسیقی، که به نظر من احتمالاً یکی از حوزههای کمتر مورد بررسی در مشارکتهای بازی است. معمولاً به بازیهای عظیمی مانند League of Legends یا Fortnite فکر میکنید، اما بسیاری از بازیهای موبایل جدید بهطور خاص روی موسیقی ساخته شدهاند که به دنبال مشارکت با صنعت موسیقی هستند.
برای شنیدن بیشتر از سخنرانی هو دستور جلسه در صفحه پادکست کوین تلگراف، پادکست های اپل، یا اسپاتیفای، به قسمت کامل، که شامل توضیح عمیق تری درباره نحوه بهره مندی مشترکین از تحقیقات منتشر شده توسط Water & Music است، گوش دهید. فراموش نکنید که تمام برنامه های دیگر Cointelegraph را بررسی کنید!
مرتبط با: مدیر عامل جدید پلتفرم موسیقی هوش مصنوعی میگوید موسیقی هوش مصنوعی صنعت سنتی را به وحشت میاندازد
این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و نباید مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاهها، نظرات و دیدگاههای بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکسکننده یا بیانگر دیدگاهها و نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Ray Salmond