به نظر می رسد بسیاری از شرکت هایی که FCA در مورد نقض قوانین جدید هشدار داده است، طرح های مشکوک با بازده بالا هستند، اما شرکت های قانونی نیز با هشدارهایی مواجه شده اند.
رگولاتور مالی این کشور گفت: شرکتهای تبلیغ کننده ارزهای دیجیتال حداقل 221 بار قوانین جدید بازاریابی کریپتو در بریتانیا را از زمان اجرایی شدن آنها در اوایل اکتبر نقض کردهاند.
اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) در 25 اکتبر اعلام کرد که از زمان اجرایی شدن قوانین ارتقای رمزارز در 8 اکتبر، شرکتها هنوز نتوانستهاند هشدارهای ریسک به اندازه کافی قابل مشاهده ارائه کنند، اطلاعات کافی در مورد خطرات ارائه نکردهاند و ادعاهایی در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشند. ایمنی، امنیت یا سهولت استفاده از رمزنگاری بدون برجسته کردن خطرات موجود.
آخرین تعداد هشدارهای FCA پس از آن است که در 9 اکتبر اعلام کرد که 146 اخطار برای نقض قوانین جدید در 24 ساعت پس از اجرایی شدن رژیم جدید صادر کرده است.
3 مشکل رایجی که شناسایی کردیم را بیاموزید #دارایی رمزنگاری شده تبلیغات مالی
مصرف کنندگان باید لیست هشدار FCA را قبل از هر گونه سرمایه گذاری بررسی کنند. #کریپتوhttps://t.co/CKn4cFxb11
– مرجع رفتار مالی (@TheFCA) 25 اکتبر 2023
در حالی که به نظر میرسد بسیاری از هشدارهای مربوط به رمزنگاری FCA، طرحهایی غیرقانونی هستند که بازده بالایی در سرمایهگذاریهای کریپتو ارائه میکنند، FCA همچنین علیه کسبوکارهای به ظاهر قانونی اقدام کرده است.
در بیانیهای در 10 اکتبر، این شرکت اعلام کرد که محدودیتهایی را بر Rebuildingsociety اعمال کرده است که توسط FCA تنظیم میشود و با Binance شریک شده است تا بازاریابی و ارتباطات خود را برای مطابقت با قوانین جدید FCA تأیید کند. بایننس متعاقباً ورود کاربران جدید را در بریتانیا متوقف کرد.
FCA در بیانیه خود گفت: «ما از شرکتهای مجاز که تبلیغات مالی شرکتهای داراییهای کریپتو را تأیید میکنند، انتظار داریم که تعهدات نظارتی خود را جدی بگیرند. اگر این اتفاق نیفتد، ما اقدام خواهیم کرد.»
این شرکت افزود که با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، فروشگاههای اپلیکیشن، موتورهای جستجو، ثبتکنندههای دامنه و ارائهدهندگان پرداخت برای حذف، مسدود کردن و توقف جریان وجوه به تبلیغات ممنوع کار میکند.
مرتبط با: طبق گزارش ها، بزرگترین پروتکل DeFi Solana از بازار بریتانیا به استناد قانون FCA خارج می شود
بر اساس قوانین جدید، تبلیغات مرتبط با رمزنگاری فقط میتواند توسط شرکتهای مجاز یا تحت نظارت FCA تبلیغ یا تأیید شود و برای همه مشاغل، از جمله آنهایی که در بریتانیا حضور ندارند، اعمال میشود.
تبلیغات باید دارای “هشدارهای خطر برجسته” باشند و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تشویق نکنند. تبلیغات معمولی در بازارهای خارج از کشور، مانند جوایز ارجاع و الگوهای رفتاری، در بریتانیا ممنوع و محدود شده است.
جیمز یانگ، رئیس بخش انطباق Transak به کوین تلگراف گفت که اجرای رژیم FCA برای مشاغل “بسیار چالش برانگیز” است، اما معتقد است که حمایت از مصرف کننده پذیرش را “به طور تصاعدی” افزایش می دهد.
مجله: کلکسیونر NFT: فاصله ویلیام مپان تمام شد، NFT در رژه میسی شناور شد، چنگال های DAO را نامگذاری کرد
نویسنده: Jesse Coghlan