این اتهامات شامل ادعاهایی مبنی بر نقض علامت تجاری فدرال و رقیق شدن آن بود، که گفته می شود Trader Joe از “نام، حسن نیت و به رسمیت شناختن برند” فروشگاه استفاده کرده است.
وکلای نمایندگی سوپرمارکت های زنجیره ای ایالات متحده، Trader Joe’s شکایتی را علیه صرافی غیرمتمرکز Trader Joe در کالیفرنیا تنظیم کرده اند.
Trader Joe’s از Trader Joe و هم بنیانگذار آن چنگ چیه لیو به دلیل ادعای نقض علامت تجاری فدرال و تضعیف آن در پرونده ای در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا در 5 اکتبر شکایت کرد. طبق این دادخواست، Trader Joe’s و Liu از بسیاری از ایدههای سوپرمارکت برای «پوشیدن کلاه قرمزی» (ویژگیهای قرمز برجسته در مارک فروشگاه) و روایت یکی از شخصیتهای خیالی پلتفرم استفاده کردند.
او گفت: «مدافعان برای پنهان کردن این داستان اصلی مرتکب کلاهبرداری شدند و در دادرسی های حقوقی بین المللی با Trader Joe بر نام دامنه پیروز شدند، زیرا می دانستند که داستان واقعی پرونده آنها و هرگونه ادعای منطقی در مورد حق استفاده از نام دامنه traderjoexyz.com را از بین می برد. گفت. مورد.

در این دادخواست آمده است: «تریدر جو نامههای توقف و انصراف را برای متهمان ارسال کرده و از آنها خواسته است که از نام «تریدر جو» خودداری کنند. مدتها پس از اینکه تریدر جو خواستار توقف آنها شد، متهمان به استفاده از نام، حسن نیت و شناخت برند تریدر جو که از طریق سرمایه گذاری بیش از نیم قرن ساخته شده بود، برای فروش کالاها و خدمات خود ادامه دادند.
وکلای فروشگاه انگشت اتهام را به سمت Trader Joe دراز کردند که از نامهای «به طرز گیجکنندهای مشابه» در وبسایت صرافی، صفحه یوتیوب، Reddit، Github، LinkedIn، Substack، CoinMarketCap، Telegram و Discord استفاده میکند. بر اساس این شکایت، محتوای برخی از این حسابها شامل استفاده Trader Joe از شکل مالکیت نام خود (یعنی «Trader Joe») بود که دقیقاً مطابق با «عبارت» علامت تجاری زنجیره سوپرمارکتها بود.
مایکل کیز، وکیل علامت تجاری و کپی رایت، به کوین تلگراف گفت: «بیشتر دادگاهها از ۷ یا ۸ عامل مختلف برای تصمیمگیری در مورد وجود نقض در یک پرونده استفاده میکنند. «رابطه کالاها تنها یک عامل است. […] یکی تشابه علائم است. Trader Joe و Trader Joe اینجا هستند. “برای همه مقاصد، آنها حداقل از نظر صدایشان یکسان هستند.”
کییز افزود که او معتقد است Trader Joe در ایالات متحده دارای پرونده قوی تری است زیرا دارای یک نام تجاری قابل تشخیص است که می تواند منجر به صدور حکمی علیه Trader Joe شود که آن را مجبور به توقف استفاده از نام پلت فرم شود. به گفته این وکیل، ادعای رقیق سازی در پرونده نیز ممکن است موردی باشد که باید مراقب آن بود زیرا این پرونده بر حمایت از مارک های معروف معروف متمرکز است.
“من فکر می کنم هر دو ادعا بسیار قوی هستند. من فکر می کنم رقیق شدن احتمالا قوی تر است […] لازم نیست نشان دهید که کالاها مربوط به رقیق شدن هستند. “نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای داشتن ادعای رقیق سازی، باید نشان دهید که علامت تجاری شما در واقع معروف است، که به معنای شناخت گسترده در بین مصرف کنندگان ایالات متحده است.”
مرتبط با: Trader Joe’s به لیست 5 برتر DEX ملحق می شود زیرا مدل Liquidity Book در Arbitrum توسعه می یابد
شکایت های حقوقی نقض علامت تجاری گهگاه بین شرکت های رمزنگاری و شرکت هایی که در صنعت کاملاً متفاوتی فعالیت می کنند تشکیل می شود. در سال 2021، فست فود زنجیره ای ایالات متحده، جک این باکس، علیه صرافی رمزارز FTX US، که در حال حاضر در بحبوحه مراحل ورشکستگی است، به دلیل شباهت شخصیت «مرد ماه» و طلسم «جک» شرکت شکایت کرد.
Trader Joe در سال 1967 اولین فروشگاه خود را در کالیفرنیا افتتاح کرد و بیش از 500 شعبه در ایالات متحده دارد. در مقابل، تریدر جو یکی از صرافیهای غیرمتمرکز رتبهبندی شده در فضای کریپتو است و به ارائهدهندگان نقدینگی اجازه میدهد نقدینگی را به «سطلهای قیمت» تعیینشده اضافه کنند تا کارایی سرمایه را بهبود بخشند. کوین تلگراف برای اظهار نظر با Trader Joe تماس گرفت اما در زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.
مجله: پول خود را پس بگیرید: دنیای عجیب دعوای کریپتو
نویسنده: Turner Wright