اسپرز اولین تیم لیگ برتری است که طی دو سال اخیر توکن فن خود را در بلاک چین Chiliz منتشر کرده است.
تاتنهام هاتسپور به جدیدترین تیم لیگ برتر تبدیل خواهد شد که از فناوری بلاک چین برای صدور و مدیریت توکن هواداران Web3 خود برای افزایش تعامل و جوایز طرفداران استفاده می کند.
اسپرز توکن فن را از طریق Socios.com منتشر خواهد کرد، یک پلت فرم تعامل با طرفداران که بر روی بلاک چین Chiliz ساخته شده است و بیش از 80 تیم ورزشی بزرگ را از کدهای مختلف در سراسر جهان جذب می کند. این پلتفرم به تیمها اجازه میدهد تا توکنهای طرفداران، کلکسیونهای دیجیتال و جوایز دنیای واقعی را صادر و مدیریت کنند، در حالی که کاربران میتوانند در تصمیمگیریهای مشابه DAO در مورد تیمهای مورد علاقه خود شرکت کنند.
مطالب مرتبط: از کریکت تا کریپتو: AB de Villiers وارد Web3 می شود
اسپرز به عنوان یکی از برجسته ترین تیم ها در فوتبال حرفه ای که از بلاک چین برای نوآوری استفاده می کند، به تیم هایی مانند منچسترسیتی، آرسنال بارسلونا، پاریسن ژرمن، یوونتوس، اینترمیلان، آث میلان، اتلتیکو مادرید و آ اس رم می پیوندند. تعامل با حامیان
راه اندازی به دارندگان توکن $SPURS اجازه می دهد تا در رای گیری زنجیره ای در مورد پویایی های مختلف تیم، از جمله تغییرات احتمالی کیت شرکت کنند. اسپرز همچنین با MatchWornShit شریک خواهد شد، پلتفرمی که حراج پیراهنهای پوشیده شده توسط بازیکنان را که در بلاکچین Chiliz احراز هویت شدهاند، تسهیل میکند.

رایان نوریس، مدیر فروش تجاری تاتنهام، در مورد این همکاری اظهار داشت که توکن هواداران بر اساس طرح عضویت موجود با “طیف جدیدی از جوایز و تجربیات مرتبط با باشگاه” ساخته خواهد شد.
الکساندر دریفوس، مدیرعامل چیلیز و سوسیوس که مستقیماً با کوین تلگراف صحبت می کرد، گفت که مذاکرات با اسپرز از سال 2022 ادامه داشته است. او همچنین گفت که در حالی که باشگاه از Socios استفاده می کند، توکن های طرفداران را نیز در برنامه وفاداری و اپلیکیشن موبایل خود در آینده ادغام خواهد کرد.
توکنهای $Spurs در ۴ اکتبر راهاندازی میشوند و در صرافیهای ارزهای دیجیتالی که از توکنهای Chiliz پشتیبانی میکنند، فهرست میشوند. کاربران Socios در بریتانیا میتوانند انتظار داشته باشند که از ۸ اکتبر سلب مسئولیتهای پیشنهادات توکن طرفداران را ببینند، زیرا بازاریابی تبلیغات داراییهای رمزنگاری تحت نظارت اداره رفتار مالی (FCA) است.
این امر مستلزم قوانین سختگیرانهتری برای تبلیغات و همچنین هشدار سلب مسئولیت به سرمایهگذاران در مورد ضررهای کل احتمالی سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال یا توکنهای طرفداران است.
منچسترسیتی، آرسنال، استون ویلا، اورتون، لیدز و کریستال پالاس دیگر تیمهای لیگ برتری هستند که روی سکوی هواداران را مدیریت میکنند. دریفوس خاطرنشان کرد که بازار نزولی ارزهای دیجیتال در سال گذشته مانع از شرکت تیمها شد.
مطالب مرتبط: باشگاه بارسلونا 132 میلیون دلار برای استارت آپ بلاک چین و NFT جمع آوری می کند
توکن های طرفداران به منبع اصلی درآمد تبدیل شده اند زیرا تیم ها به دنبال استفاده از فناوری های دیجیتال برای افزایش تعامل کاربران هستند. Chiliz تخمین می زند که پلت فرم بلاک چین آن از سال 2018 بیش از 400 میلیون دلار درآمد برای تیم ها و لیگ ها ایجاد کرده است.
Chiliz در ابتدا به عنوان یک اکوسیستم توکن ERC-20 ساخته شد، اما در ماه مه 2023 به بلاک چین لایه 1 خود، انشعابی از زنجیره BNB، روی آورد. با کار بر روی یک مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoSA)، ظاهراً این سیستم با EVM سازگار است و زمانهای بلوک کوتاهتر، هزینههای کمتر و مصرف انرژی کمتر را ممکن میسازد، در حالی که اطمینان حاصل میکند که با ابزارهای توسعه اتریوم سازگار است.
شورای بین المللی کریکت همچنین قصد دارد از فناوری بلاک چین برای افزایش تعامل طرفداران در طول جام جهانی کریکت 2023 در هند استفاده کند. سیستم عامل بلاک چین بنیاد NEAR ستون فقرات برنامه تعامل طرفداران Web3 را در طول رقابت جهانی شش هفته ای تشکیل خواهد داد.
مجله: کارآگاهان بلاک چین: Mt. سقوط Gox شاهد تولد Chainalytic بود
نویسنده: Gareth Jenkinson