اسنپ چت هشداری از ناظر داده های بریتانیا در مورد ربات چت هوش مصنوعی “My AI” دریافت کرد و نتوانست خطرات بالقوه حریم خصوصی را شناسایی و رسیدگی کند.
پلتفرم رسانههای اجتماعی اسنپچت هشداری از سوی ناظر دادههای بریتانیا در مورد ربات چت جدید هوش مصنوعی (AI) خود موسوم به “هوش مصنوعی من” دریافت کرده است.
در 6 اکتبر، دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که شرکت های مادر اسنپ چت، Snap Inc. و یک اخطار اولیه را به Snap Group Limited در رابطه با شکست احتمالی “ارزیابی صحیح خطرات حریم خصوصی” ناشی از چت بات صادر کرد.
ما یک اخطار پیش از اجرا برای Snap, Inc و Snap Group Limited به دلیل عدم موفقیت احتمالی در ارزیابی صحیح خطرات حریم خصوصی ناشی از ربات چت هوش مصنوعی مولد «My AI» صادر کردهایم.
درباره این پرونده بیشتر بخوانید: https://t.co/MAuHAH0h8B pic.twitter.com/BawISttPJN
— ICO – دفتر کمیسر اطلاعات (@ICOnews) 6 اکتبر 2023
این اطلاعیه بر اساس یک مطالعه موقت انجام شده توسط ناظر این شرکت است که می گوید خطرات چندین میلیون کاربر “هوش مصنوعی من”، از جمله کودکان 13 تا 17 ساله، قبل از راه اندازی به اندازه کافی شناسایی نشده بودند.
کمیسر اطلاعات بریتانیا، جان ادواردز، در مورد این اعلامیه توضیح داد:
ما واضح بودیم که سازمان ها باید خطرات و همچنین مزایای هوش مصنوعی را در نظر بگیرند. “اعلام پیش از اجرا امروز نشان می دهد که ما برای محافظت از حقوق حریم خصوصی مصرف کنندگان بریتانیا اقدام خواهیم کرد.”
طبق این اخطار، در صورت صدور اخطار اجرایی نهایی، اسنپ ممکن است در معرض توقف پردازش دادههای مربوط به “هوش مصنوعی من” قرار گیرد که بدون ارزیابی ریسک “کافی” خدماتی را به کاربران مستقر در بریتانیا ارائه نخواهد کرد.
در این زمان، دفتر کمیساریای عالی اعلام کرد که نباید از مرحله فعلی بررسی ها نتیجه گیری کرد.
مرتبط با: Friend.tech پس از گزارش های تعویض سیم کارت، راه حل های حذف ورود به سیستم را ارائه می دهد
چت ربات هوش مصنوعی اسنپ چت در فوریه 2023 برای کاربران اسنپ چت + در بریتانیا راه اندازی شد و از آوریل 2023 به طور گسترده تر عرضه خواهد شد.
به گفته سازمان دیده بان داده، “هوش مصنوعی من” از فناوری GPT-4 OpenAI پشتیبانی می کند و “اولین نمونه از هوش مصنوعی مولد است که در یک پلت فرم پیام رسانی بزرگ در بریتانیا تعبیه شده است”.
در طول سال، پلتفرم های بزرگ رسانه های اجتماعی ویژگی های هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام کرده اند. در 4 اکتبر، پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر کسب و کار مایکروسافت، LinkedIn، ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری را در دسترس استخدام کنندگان و یک دستیار هوش مصنوعی در مرکز یادگیری خود اعلام کرد.
غولهای بیگتک متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، و گوگل نیز ادغام رباتهای چت هوش مصنوعی خود را در خدمات خود اعلام کردهاند.
مجله: “هوش مصنوعی صنعت را کشت”: رئیس EasyTranslate در تطبیق با تغییرات
نویسنده: Savannah Fortis