مدیران معتقدند سقوط بازار NFT نشان دهنده بلوغ به سمت “معمول واقعی” است


یمل جردیس، مدیر عامل بنیاد دسنترالند، معتقد است که با آموزش بیشتر مردم در مورد NFT، تمرکز از تجارت سوداگرانه به سود واقعی تغییر خواهد کرد.

به گفته مدیران Web3، کاهش شدید قیمت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نباید به عنوان نشانه‌ای از پریشانی تلقی شود، بلکه نشانه‌ای از بلوغ این فناوری است.

یمل جردی، مدیر عامل بنیاد دسنترالند، به کوین تلگراف گفت: «نمی توانم بگویم که بازار NFT در حال کاهش است. برعکس، در حال بلوغ است».

نظرات Jardi پس از گزارش سپتامبر dappGambl است که مجموعه ای از بیش از 73000 NFT را تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که 95 درصد NFT های بررسی شده ارزشی ندارند زیرا قیمت ها، حجم فروش و معاملات در سال گذشته کاهش یافته است.

جردی تاکید کرد: بازارها دوره ای هستند و طبیعی است که دوره های تعدیل داشته باشند.

او کاهش قیمت کف NFT را تا حدی به “تجارت سوداگرانه” نسبت داد و گفت که ارزش NFTها باید به سود آنها بستگی داشته باشد.

زمانی که مردم در مورد NFT ها، موارد استفاده و مزایای آن ها آموزش بیشتری پیدا کنند، بازار تثبیت می شود و تمرکز از تجارت سوداگرانه به سودمندی و نوآوری واقعی تغییر می کند.

آنجلی یانگ، یکی از بنیانگذاران پلتفرم مدیریت جامعه توکن شده Collab.Land، نیز از احساسات ضد NFT شگفت زده نشده است.

وی گفت: «هرنوآوری، به ویژه نوآوری که دارای تأثیر مالی، ارزش فرهنگی و جایگاه باشد، در دوران رکود تحقیقاتی را به خود جلب خواهد کرد».

یانگ معتقد است از زمانی که بازارهایی مانند OpenSea حق امتیاز اجباری را در اواخر ماه اوت حذف کردند، بسیاری از پروژه ها دچار مشکل شده اند.

با وجود این، یانگ ادعا کرد که NFT ها “اینجا برای ماندن هستند” و خاطرنشان کرد که انتظار دارد در ماه های آینده بیشتر از آنها برای برنامه های وفاداری، پاداش ها، تبلیغات و اثبات اصالت استفاده شود.

تاما چرچوس، مدیر عامل آزمایشگاه کامبرلند، اخیراً اعلام کرد که NFT ها “نمرده اند” و استدلال کرد که تحولات اخیر در فضا همچنان نشانه هایی از حیات را نشان می دهد.

در حالی که بازار NFT عمدتاً تحت سلطه هنر دیجیتال است، جردی گفت توکن‌های غیرقابل تعویض همچنان ابزار مهمی برای چشم‌انداز دیجیتالی گسترده‌تر هستند زیرا مالکیت دارایی‌های ملموس را می‌توان به روش‌های جدید به کاربران نشان داد.

جردی معتقد است که دولت ها و موسسات از NFT ها برای موارد استفاده مختلف در آینده استفاده خواهند کرد. در 9 اکتبر، روزنامه دولتی چین، چاینا دیلی، برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی پلتفرمی برای تجارت کلکسیون‌های دیجیتالی اعلام کرد.

مرتبط با: پذیرش جریان اصلی NFT بیشتر به مزایای آنها بستگی دارد

به گفته اسکات لاوین، مدیر عامل پلتفرم نمادهای ورزشی Candy Digital، صنعت سرگرمی بازار بزرگ دیگری است که صنعت NFT می تواند آن را تصاحب کند.

لاوین به کوین تلگراف گفت که 24 درصد از طرفداران لیگ برتر بیسبال که در سال 2022 با بلیت های موبایل وارد استادیوم ها می شوند، از بلیط های دیجیتال یادبود رایگان ارائه شده توسط Candy به عنوان سوغات استفاده خواهند کرد.

لاوین افزود: “اینها همه مزایای بیدرنگ NFTها هستند.”

در سمت برند، یانگ گفت آدیداس، باد لایت، گوچی، پرادا و سایر شرکت‌هایی که وارد فضای NFT می‌شوند اخیرا شاهد افزایش تعداد کاربران فعال در کانال‌های Discord خود بوده‌اند.

بر اساس داده های Forbes Digital Assets، ارزش بازار NFT در حال حاضر 5 میلیارد دلار است. مجموعه‌های CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club متعلق به Yuga Labs با ارزش بازار به ترتیب 710 و 400 میلیون دلار، دو مجموعه بزرگ هستند.

مجله: کلکسیونر NFT: فاصله ویلیام مپان تمام شد، NFT در رژه میسی شناور شد، چنگال های DAO را نامگذاری کرد




نویسنده: Brayden Lindrea

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید