اعتصابات هالیوود منعکس کننده توزیع نابرابر ارزش در صنعت پخش ویدئو بود. بلاک چین می تواند آن را تغییر دهد.
استریم ویدئو یکی از بازارهای در حال رشد سریع در جهان است و پیشبینی میشود که صنعت ویدئو OTT به تنهایی تا سال 2023 به 200 میلیارد دلار برسد. اکوسیستم ویدئویی OTT که به اختصار ویدیوی «افراطی» است، که شامل ویدیوهای درخواستی نیز میشود، بهعنوان محتوای ویدیویی پشتیبانیشده از آگهی در حال ظهور است که عمدتاً ناشی از رشد پلتفرمهای پخش جریان Web2 از جمله Netflix، Hulu و Disney+ است.
انتظار میرود بازار پخش ویدیو با 14.3 درصد رشد CAGR افزایش یابد. منبع: دوباره
در حالی که درآمد پروژه را برای کسب و کار پخش ویدئو تا سال 2027 به 300 میلیارد دلار گزارش میدهد، مکانیسمهای تقسیم درآمد نامتناسب این صنعت، تعادل ناسالمی را بین ارزشآفرینان و پلتفرمهایی که این محتوا را توزیع میکنند، ایجاد میکند. ماهیت متمرکز اکوسیستم پخش ویدئو امکان توزیع غیرشفاف را فراهم می کند و به پلتفرم ها اجازه می دهد تا اکثریت قریب به اتفاق درآمد را به دست آورند و حداقل ارزش را برای سازندگان ویدیو باقی بگذارند.
در حالی که شرکتهایی از آژانسهای استعدادیابی گرفته تا پروژههای فناوری و کارگزاری و مجوز محتوا از طرف سازنده وجود دارند، آنها نتوانستند درآمد را بهطور دقیق پیگیری کنند و بیشتر به ثبت سوابق دستی متکی هستند. اعتصابات اخیر انجمن نویسندگان آمریکا (WGA)، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) و SAG-AFTRA، اتحادیه نمایندگان بازیگران در ایالات متحده، به صنعت فیلم یادآوری می کند که کارگران پشت برنامه های آنلاین بسیار هستند. کم دستمزد و ناآگاه زمان پرداخت بعدی را اعلام کرد و مشکلات مدل توزیع ارزش سنتی را برجسته کرد.
توزیع ویدئو مبتنی بر بلاک چین
یک راه حل بالقوه برای برندهای رسانه ای اصلی که این مسائل را مدیریت می کنند، در یک اکوسیستم توزیع ویدئوی غیرمتمرکز و شفاف است که از قابلیت ردیابی و مسئولیت پذیری فناوری بلاک چین استفاده می کند. Replay، یک پروتکل غیرمتمرکز پخش ویدئو، با هدف ارائه شفافیت و انصاف برای سازندگان و صاحبان محتوا از طریق نظارت بر استفاده از محتوا در حین پخش و ثبت همه دادهها در یک دفتر کل توزیع شده، ایجاد یک اکوسیستم ویدیویی با جبران در زمان واقعی. پروتکل همچنین میتواند هر برنامه ویدیویی را با نشانها، ماموریتها و کلکسیونهای دیجیتالی بازی کند.
اولین سرویس پخش Replay، RewardedTV، از Web3 برای پاداش دادن به بینندگان با توکن های دیجیتال استفاده می کند. کاربران میتوانند از نشانههای پاداش برای محصولات دیجیتال استفاده کنند و کل تجربه با ویژگیهایی مانند تابلوهای امتیازات و مسابقات بازیسازی میشود.
نحوه عملکرد پخش ویدئوی غیرمتمرکز به نفع سازندگان و بینندگان. منبع: دوباره
با استفاده از پورتال مدیریت دارایی Replay، سازندگان میتوانند بینش زنده در مورد دادههای مصرف محتوا به دست آورند و کنترل مستقیم بر مدل کسبوکار خود به دست آورند. Replay همچنین به سازندگان اجازه میدهد که مسئولیت توزیع خود را بر عهده بگیرند و به آنها اجازه میدهد تا روابط دست اولی با پلتفرمها، ناشران و جوامعی که میخواهند از سازندگان حمایت کنند، ایجاد کنند.
Replay به Cointelegraph Accelerator می پیوندد
Replay آخرین شرکت کننده در برنامه Cointelegraph Accelerator شده است. با توجه به پتانسیل رشد صنعت ویدیویی متمرکز بر Web3، شتاب دهنده کوین تلگراف Replay را به دلیل عملکرد اثبات شده خود و تیم با تجربه و مستقر در ایالات متحده متشکل از بیش از 10 متخصص صنعت ویدیو انتخاب کرد. کریش آرواپالی، مدیرعامل Replay گفت: انتخاب شدن توسط Cointelegraph برای این برنامه شتاب دهنده معتبر بسیار هیجان انگیز است.
“در دنیای آنلاین که به طور فزاینده ای به پخش و ویدئو اختصاص داده شده است، این مشارکت گواهی بر پیشرفت ما در ایجاد استاندارد Web3 باز برای نظارت و کسب درآمد از تعامل ویدئویی است.”
تا ماه مه 2023، RewardedTV با بیش از 4000 گزینه ویدیوی درخواستی (VOD) و بیش از 120 کانال خطی و زنده به 100000 کاربر ثبتشده رسیده بود. این پلتفرم دسترسی به بیش از 20000 عنوان، از جمله مواردی از برندهای معروف مانند Yu-Gi-Oh!، The Washington Post و WatchMojo را فراهم می کند.
نویسنده: Cointelegraph Accelerator