گوگل و سایر پلتفرمهای بزرگ در اینترنت باید خطمشیهای خدمات خود را تا ۲۸ اوت بهروزرسانی کنند تا با استانداردهای اتحادیه اروپا در قانون خدمات دیجیتال مطابقت داشته باشند.
بر اساس یک پست وبلاگ منتشر شده در 24 آگوست، گوگل قصد دارد برخی از سیاست های خدمات خود را برای مطابقت با قانون خدمات دیجیتال اروپا (DSA) به روز کند.
غول BigTech می گوید که “سرمایه گذاری های قابل توجهی” در زمینه های مختلف انجام داده است تا با الزامات خاص DSA اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.
این شرکت قصد دارد مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش دهد، دسترسی به دادهها را برای کسانی که به آن دسترسی دارند گسترش دهد، تحقیقات شفافیت را گسترش دهد، دید بیشتری را برای تعدیل محتوا ایجاد کند، یک مرکز شفافیت جدید برای خطمشیهای خود ایجاد کند، و تجزیه و تحلیل ریسک عمیقتری را انجام دهد.
این پست همچنین بیان میکند که گوگل در مورد «عواقب ناخواسته» بالقوه برخی از این اقدامات ابراز نگرانی کرده است:
«…مثل خطر سهولت سوء استفاده بازیگران بد از خدمات ما و انتشار اطلاعات نادرست مضر با ارائه اطلاعات بیش از حد در مورد رویکرد اجرایی ما.»
هدف DSA اتحادیه اروپا یکسان سازی مقررات محتوا در سراسر منطقه و ایجاد فرآیندهای خاص تر برای ممیزی محتوای آنلاین بود. او همچنین 17 پلتفرم آنلاین را به عنوان پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ (VLOSEs) و 2 پلتفرم آنلاین را به عنوان موتورهای جستجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSEs) طبقه بندی کرد.
الزامات عمومی برای سایت های این دسته بندی ها شامل جلوگیری و حذف پست های غیرقانونی و روشی برای گزارش آن ها، ممنوعیت تبلیغات هدفمند بر اساس گرایش جنسی، مذهب، قومیت یا عقاید سیاسی کاربر، محدود کردن تبلیغات هدفمند به کودکان و به اشتراک گذاری داده ها با محققان است. و مقامات، از جمله.
مرتبط با: گوگل موتور جستجوی خود را با بهبودهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود می بخشد
VLOP ها شامل: Alibaba AliExpress، Amazon Store، Apple AppStore، Booking.com Facebook، Google Play، Google Maps، Google Shopping، Instagram، LinkedIn، Pinterest، Snapchat، TikTok، Twitter، YouTube و Wikipedia و Zalando هستند.
دو VLOSE که او دسته بندی کرد جستجوی بینگ و جستجوی گوگل بودند.
تمامی پلتفرم های نام برده شده در این دسته ها تا 28 آگوست فرصت داشتند تا به تعهدات DSA عمل کنند. گوگل به روز رسانی های خود را “سازگاری در مقیاس” نامید.
TikTok که توسط DSA VLOP نیز نامیده میشود، بیانیهای را در تاریخ 4 آگوست منتشر کرد و اعلام کرد که در حال آماده شدن برای اقدامات است. روش جدیدی برای گزارش محتوای غیرقانونی اضافه کرد، اطلاعات بیشتری در مورد روشهای تعدیل محتوا ارائه کرد، سیستم توصیهها را شفافتر کرد و خطمشی تبلیغات جوانان خود را بهروزرسانی کرد.
کاربران به Reddit رفتند تا در مورد اجرای آتی DSA بحث کنند. برخی از این مقررات به عنوان چیزی “ضروری” برای حفظ BigTech در یک خط تمجید کردند، در حالی که برخی دیگر گفتند این سیاست ها آزادی بیان را محدود می کند.

یکی از کاربران در وسط استدلال کرد که “برای تصمیم گیری منصفانه خیلی زود است”.
علیرغم اینکه این بهروزرسانیها به اینترنت ایمنتر اشاره میکنند، گوگل وبلاگ خود را راهاندازی کرد تا به اتهاماتی مبنی بر اینکه تبلیغات ردیابی شده در گزارشی طولانی در 21 آگوست، دادههای کودکان را ردیابی میکنند، پاسخ دهد.
مجله: آیا باید پرداخت باج افزار را ممنوع کنیم؟ ایده ای جذاب اما خطرناک
نویسنده: Savannah Fortis