شرکت های بزرگ آلمانی مانند مرسدس و لوفت هانزا چگونه از NFT استفاده می کنند؟


برندهای آلمانی NFT ها را پذیرفته و راه های جدیدی را برای جذب مشتریان و ایجاد وفاداری به برند جستجو می کنند.

در بیشتر موارد، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دو مورد استفاده اصلی دارند: خرید و فروش کالاهای دیجیتال (هنر دیجیتال، اقلام مد مجازی) و ایجاد جوامع دیجیتال (عضویت انحصاری، دسترسی به رویدادها).

این موارد استفاده را می‌توان به راحتی توسط برندها و شرکت‌ها، مانند مارک‌های مد فروش لباس‌های دیجیتال، شرکت‌های مختلفی که عضویت باشگاه‌های مبتنی بر NFT را ارائه می‌دهند و نوازندگانی که کنسرت‌های خصوصی را برای طرفداران خود میزبانی می‌کنند، پذیرفت.

شرکت‌های سنتی آلمانی نیز با درک پتانسیل فن‌آوری NFT برای نوآوری و بازاریابی محصولات و خدمات خود، در حال جهش هستند.

دویچه پست NFT و هوش مصنوعی را ترکیب می کند

سرویس پست آلمان Deutsche Post اولین تمبر کلکسیونی نسخه محدود خود را در 2 نوامبر 2023 منتشر خواهد کرد. یک تمبر کلاسیک خودچسب همراه با یک تصویر دیجیتال، یک NFT، نشان دهنده مالکیت تمبر است.

اولین تمبر دارای تصویر پیکسلی از دروازه براندنبورگ است که توسط هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده است. سایر نمادهای نمادین آلمان نیز در تمبرهایی که به مجموعه می آیند گنجانده خواهند شد.

باید دید که آیا مجموعه تمبر NFT موفقیت تجاری خواهد داشت یا خیر. اما این یک گام مهم برای دویچه پست است زیرا به نظر می رسد دامنه خود را به دنیای دیجیتال گسترش دهد.

لوفت هانزا با هنر NFT به آسمان می رود

NFT ها همچنین می توانند برای برنامه های وفاداری مختلف استفاده شوند. به کسب‌وکارها راه جدیدی برای ارتباط با مشتریان خود و ایجاد وفاداری به برند ارائه می‌دهد و در عین حال تجربه‌ای جذاب‌تر و جذاب‌تر را برای مشتریان فراهم می‌کند.

نمونه ای از چنین برنامه ای برنامه وفاداری NFT لوفت هانزا در شبکه Polygon است. لوفت هانزا با همکاری مرکز نوآوری لوفت هانزا و برنامه پروازهای مکرر Miles & More، اپلیکیشن موبایل Uptrip را توسعه داده است که به مسافران اجازه می دهد تجربیات سفر خود را به NFT تبدیل کنند. این NFT ها را می توان برای پاداش هایی مانند پاداش مسافت پیموده شده و کوپن های سالن تجاری بازخرید کرد.

به گفته کریستوفر سیگلوک، رئیس توسعه برنامه و خدمات Miles & More، این اپلیکیشن در حال حاضر علاقه زیادی را در بین مشتریان لوفت هانزا ایجاد کرده است. از زمان راه اندازی، بیش از 20000 کاربر ثبت نام کرده اند و بیش از 200000 کارت کلکسیونی صادر شده است. Siegloch تأکید می‌کند که عناصر گیمیفیکیشن نقش بسیار مهمی در معرفی شرکت‌کنندگان با فناوری‌های Web3 مانند NFT دارند و این برنامه با موفقیت هیجان جمع‌آوری را به دنیای دیجیتال منتقل می‌کند.

علاوه بر این، در نیمه دوم سال 2023، این برنامه بازار دیجیتالی را ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند NFT های خود را بخرند و بفروشند، با پیشنهادات ویژه پاداش NFT که برای آینده برنامه ریزی شده است.

آدیداس و هوگو باس در حال طراحی مجدد مد هستند

NFT ها به برندهای مد نیز راه پیدا کرده اند. به عنوان مثال، شرکت آلمانی پوشاک آدیداس، به توسعه استراتژی Web3 خود با استفاده فعالانه از NFT ها ادامه می دهد تا راه های جدیدی برای تعامل با جامعه ورزشکاران، کفش های ورزشی و علاقه مندان به ورزش پیدا کند.

آدیداس اخیراً مجموعه‌ای از کفش‌های کتانی NFT با الهام از طرح‌های نمادین کفش را معرفی کرده است. این کفش‌های کتانی دیجیتال در محیط‌های مجازی نمایش داده می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که عشق خود را به برند در متاورس ابراز کنند.

آخرین: چگونه حفاظت های حقوقی هوش مصنوعی گوگل می تواند جایگزین حفاظت از هنر و حق نسخه برداری شود

آدیداس همچنین در حال بررسی راه های جدیدی برای استفاده از پتانسیل کامل NFT برای تشویق جامعه خود است. آخرین نمونه Adidas /// Studio یا Triple Stripes Studio است که یک برنامه دیجیتال هنرمند در محل اقامت مبتنی بر Web3 را برای نمایش و حمایت از سازندگان نوپا در فضای NFT راه اندازی کرد. به گفته آدیداس، هدف حمایت و پرورش استعدادهای خلاق در فضای دیجیتال است و به هنرمندان این فرصت را می دهد تا کارهای خود را به نمایش بگذارند و با غول پوشاک ورزشی همکاری کنند. این همکاری فراتر از پروژه های دیجیتال است و ممکن است در آینده شامل محصولات فیزیکی نیز شود.

یکی دیگر از برندهای مد آلمانی به نام Hugo Boss نیز با تمرکز بر مد در متاورس وارد عرصه NFT شد. این شرکت با طراحان مد دیجیتال معروف همکاری کرده است تا مجموعه ای از اقلام انحصاری لباس NFT را ایجاد کند. این قطعات مد دیجیتال را می‌توان توسط آواتارها در دنیای مجازی پوشید و به کاربران اجازه می‌دهد حتی در فضای دیجیتال نیز شیک بپوشند.

مرسدز-بنز تاریخ خود را دیجیتالی کرد

مرسدس بنز بیش از 130 سال قدمت دارد و تاریخچه ای غنی دارد که توجه علاقه مندان و کلکسیونرهای نوستالژیک را به خود جلب می کند. مدل‌های نمادین این برند، ماشین‌های قدیمی و آثار مرتبط همچنان توجه را به خود جلب می‌کنند، چه به شکل اصلی‌شان و چه به‌عنوان مدل‌های مینیاتوری و اسباب‌بازی. این خودروساز آلمانی در راستای جهت‌گیری استراتژیک خود، از طریق راه‌اندازی مرسدس بنز NXT وارد فضای Web3 می‌شود تا روابط خود را با جامعه بهبود بخشد.

مرسدس بنز در ماه سپتامبر آغاز شده سومین مجموعه NFT: عصر لوکس. این مجموعه‌ای که توسط مرسدس بنز NXT Icons ایجاد شده‌اند، تفسیرهای دیجیتالی از برجسته‌ترین طرح‌های هفت دوره طراحی هستند. این مجموعه از امروز تا تاریخ اولیه اتومبیل را شامل می شود.

هر سه مجموعه NFT نشان می دهد که چگونه مرسدس بنز به طور فعال فرصت هایی را برای ترکیب فضای دیجیتال با طراحی خودرو بررسی می کند. این تلاش توسط مدیر طراحی این برند، گوردن واگنر، هدایت می شود که تیم طراحی مرسدس بنز را در ایجاد مجموعه های دیجیتال هدایت می کند. هدف اصلی، تفسیر مجدد نمادین ترین طرح های برند و ارائه آنها در قالب دیجیتال کارت های NFT است.

Ritter Sport، Haribo و Katjes NFT های شیرین ایجاد می کنند

ریتر اسپورت، یک برند شکلات آلمانی نیز با راه‌اندازی یک سری شکلات‌های دیجیتالی با نام NFT در نسخه محدود در آگوست 2023 وارد دنیای NFT شد. مجموعه NFT Art of the Square نام دارد و از 256 قطعه هنری پیکسل دیجیتال تشکیل شده است که هر کدام یک تصویر را به تصویر می کشند. نوار ورزشی Ritter مربع.

Ritter Sport تنها کسی نیست که از چنین استراتژی های بازاریابی خلاقانه ای برای جذب مخاطبان آگاه به فناوری استفاده می کند. سایر برندهای مواد غذایی آلمانی نیز مجموعه های NFT را منتشر کرده اند. به عنوان مثال، فروشگاه شیرینی Katjes مجموعه NFT خود را در آوریل 2023 راه اندازی کرد که شامل سه عروسک تک شاخ به نام های Dash، Willow و Sparkles بود.

این دومین کمپین NFT کتجس پس از انتشار مجموعه ای محدود از 777 NFT تک شاخ در می 2022 بود. هر دو کمپین راهی برای Katjes برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تر بود، زیرا عروسک‌های تک شاخ یک شخصیت محبوب در بین کودکان و نوجوانان هستند.

مجله: ارزیابی مجدد اتریوم: نوآوری بلاک چین یا خانه کارت خطرناک؟

هاریبو، شرکت شیرینی سازی آلمانی که به خاطر خرس های صمغی اش معروف است، وارد دنیای NFT نیز شده است. در آوریل 2023، این شرکت برای علائم تجاری NFT در ایالات متحده ثبت نام کرد و برنامه های خود را برای گسترش نام تجاری خود به دنیای دیجیتال اعلام کرد. علائم تجاری طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال، از جمله آواتارهای دیجیتال، فایل‌های چندرسانه‌ای حاوی آثار هنری مرتبط با آب نبات، کارتون‌ها و سایر مواردی که توسط NFT تأیید شده‌اند را پوشش می‌دهند.

آدیداس، هاریبو، لوفت‌هانزا، دویچه پست و دیگر برندهای سنتی آلمانی به فهرست رو به رشد کسب‌وکارهایی که وارد فضای NFT می‌شوند، پیوسته‌اند. این گسترش نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در درک نسبت به NFT است، زیرا آنها دیگر صرفاً به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خاص تلقی نمی‌شوند.

در عوض، NFT ها به طور فزاینده ای به عنوان یک ابزار بازاریابی اصلی و راهی برای آزمایش مفاهیم جدید که دنیای مجازی و فیزیکی را پل می کنند و جوامع جدید ایجاد می کنند، دیده می شوند.




نویسنده: Veronika Rinecker

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید