کمیسیون اتحادیه اروپا: واقعیت توسعه یافته برای ایجاد 860000 شغل تا سال 2025


کمیسیون اروپا برنامه های خود را برای تبدیل شدن به یک “رهبر جهانی” در وب 4.0 و متاورس فاش کرده است.

کمیسیون اروپا تخمین زده است که “واقعیت افزوده”، فناوری که به افراد اجازه می دهد با دنیای مجازی تعامل داشته باشند، تا سال 2025 حدود 860000 شغل در اروپا ایجاد خواهد کرد.

کمیسیون در 11 ژوئیه گفت واقعیت افزوده یا XR اصطلاحی است برای فناوری‌های فراگیر، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، و یک «ارائه‌دهنده فناوری مهم» برای جهان‌های مجازی است.

تا سال 2025، 1.2 تا 2.4 میلیون شغل جدید به طور مستقیم یا غیرمستقیم در سایر بخش ها ایجاد خواهد شد و انتظار می رود تأثیر آن بر اشتغال بسیار قابل توجه باشد.

با این حال، کمیسیون خاطرنشان کرد که بیشتر نوآوری‌ها در اطراف Metaverse امروزه در ایالات متحده، چین و کره جنوبی انجام می‌شود.

برخلاف این کشورها، هیچ غول فناوری در اتحادیه اروپا وجود ندارد که در دهه آینده سرمایه گذاری در توسعه دنیای مجازی را رهبری کند.

بیشتر فعالیت‌های بازار AR/VR در اروپا بر روی بازی، رسانه و سرگرمی متمرکز است، اما «جای زیادی» برای کاربردهای دیگر از جمله خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، نظامی و دفاعی و تولید وجود دارد.

کمیسیون خاطرنشان کرد که جهان‌های مجازی فعال‌شده توسط این دستگاه‌های XR یکی از فناوری‌هایی است که «نسل بعدی» وب جهانی – Web 4.0 – را امکان‌پذیر می‌کند که در آن اشیاء فیزیکی و دیجیتالی در محیط‌های مجازی در زمان واقعی گرد هم می‌آیند.

ما در آغاز یک انتقال تکنولوژیکی بزرگ، وب 4.0 هستیم. “دنیای مجازی یک عامل کلیدی وب 4.0 است که می تواند زندگی روزمره مردم را به طرز چشمگیری متحول کند و فرصت های متنوعی را در بسیاری از اکوسیستم های تجاری و صنعتی باز کند.”

برخی از نمونه‌ها شامل استفاده از دنیای مجازی برای آموزش جراحان برای روش‌های پیچیده پزشکی، استفاده از “دوقلوهای دیجیتال” برای حفاظت از ساختمان‌های میراث فرهنگی و حتی استفاده از مدل‌های سه بعدی برای حل گرمایش جهانی است.

در سند کاری خود که به پارلمان اروپا ارسال شد، کمیسیون طرح خود را برای تبدیل شدن به یک “رهبر جهانی” در وب 4.0 و متاورس پیشنهاد کرد.

مرتبط با: سندباکس بلاک چین اتحادیه اروپا 20 مورد استفاده برتر را پس از موجی از برنامه ها نشان می دهد

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی کمیسیون اروپا، گفت: «امروز، اروپا کلاه خود را برای تبدیل شدن به رهبر جهانی وب 4.0 و دنیای مجازی به میان می آورد.

برای دستیابی به این هدف، در مجموع 10 اقدام توسط کمیسیون پیشنهاد شد، از جمله جذب استعدادهای متخصص دنیای مجازی در منطقه، ایجاد جعبه‌های سندی نظارتی برای آزمایش ایده‌های جدید، و توسعه استانداردهای جهانی برای مخازن ابرداده‌های قابل همکاری.

برتون افزود: «اروپا آنچه را که برای رهبری انتقال فناوری بعدی لازم است دارد: استارت‌آپ‌های نوآورانه، محتوای خلاقانه غنی و شیوه‌های صنعتی، نقش قوی به‌عنوان تنظیم‌کننده استاندارد جهانی، و یک چارچوب قانونی سازگار با نوآوری و قابل پیش‌بینی».

Web3 Player: آیا اپل بازی را تعمیر خواهد کرد؟ SEC از Metaverse متنفر است، Logan Paul در Steam ترول کرد




نویسنده: Felix Ng

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید