به توصیه FCA، میم هایی که با قوانین ارتقای مالی مطابقت ندارند، ممکن است با دو سال زندان مواجه شوند.
بر اساس دستورالعمل پیشنهادی جدید تنظیمکننده مالی این کشور، شرکتهای رمزنگاری و اینفلوئنسرها ممکن است نیاز به اعلام سلب مسئولیت روی میمهای رمزنگاری داشته باشند تا با قوانین تبلیغات در بریتانیا مطابقت داشته باشند.
در 17 ژوئیه، اداره رفتار مالی (FCA) راهنمای تبلیغات مالی رسانه های اجتماعی را منتشر کرد که میم های تبلیغاتی و تأثیرگذاران مالی – “finfluencers” را هدف قرار می دهد.
نمایش تبلیغات مالی از منابعی که برای افراد زیادی در سراسر بریتانیا مناسب نیستند.
ما تلاش های خود را برای از بین بردن تبلیغات غیرقانونی مالی، به ویژه آنهایی که در رسانه های اجتماعی یافت می شود، افزایش خواهیم داد. #تبلیغات مالی #خدمات مالی https://t.co/sK8r5ExxVm
– مرجع رفتار مالی (@TheFCA) 17 ژوئیه 2023
FCA گفته است که میمهایی را دیده است که به صورت آنلاین از شرکتهای رمزنگاری منتشر میشوند، که بسیاری از آنها نمیدانند که مشمول قوانین تبلیغاتی هستند.
او اضافه کرد که میم های تبلیغاتی به ویژه در صنعت کریپتو رایج است و هر گونه ارتباطی را می توان یک تبلیغ مالی در نظر گرفت.

FCA کریپتو را یک سرمایه گذاری با ریسک بالا می داند. به طور کلی می توان آن را به سرمایه گذاران فردی اعلام کرد، اما الزاماتی مانند هشدار ریسک و ممنوعیت مشوق های سرمایه گذاری وجود دارد.
او گفت که در سه ماهه چهارم سال 2022، 69 درصد از تبلیغات مالی شرکت های مجاز در وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی به دنبال مداخله FCA تغییر یا لغو شد.
از ابتدای سال 2015، این مشاوره را برای به روز رسانی راهنمایی های خود و روشن کردن انتظارات بازاریابان برای نحوه اجرای مقررات تبلیغات خود راه اندازی کرد.
تامین کنندگان مالی هدف
FCA خاطرنشان کرد که تعداد اینفلوئنسرهای متمرکز بر امور مالی افزایش یافته است که محصولات مالی را که اطلاعات کمی درباره آنها دارند تبلیغ می کنند و اغلب مخاطبان جوان را هدف قرار می دهند.
مرتبط با: نمایندگان مجلس می گویند لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا باید در سراسر متاورس اعمال شود
او به اینفلوئنسرها هشدار داد که تبلیغ آنها می تواند جرمی باشد که تا دو سال زندان، جریمه نامحدود یا هر دو مجازات دارد. این قانون حتی در مورد تبلیغات خارج از بریتانیا که ممکن است در این کشور تأثیر بگذارد نیز اعمال می شود.
او در توجیه خود برای یادآوری، به گزارشی اشاره کرد که می گوید بیش از 60 درصد از افراد 18 تا 29 ساله اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند و سه چهارم به توصیه های آنها اعتماد دارند.
نظرسنجی FCA در سال 2021 نشان داد که 58 درصد از پاسخ دهندگان زیر 40 سال، رسانه های اجتماعی و اخبار را به عنوان دلایلی برای سرمایه گذاری در محصولاتی که ناظر آنها را محصولی پرخطر می داند، ذکر می کنند.
نظرات عمومی در مورد دستورالعمل پیشنهادی تا 11 سپتامبر باز است.
مجله: اعتیاد به تجارت ارزهای دیجیتال – مراقب چه چیزی باشیم و چگونه درمان کنیم؟
نویسنده: Jesse Coghlan