این کشور یک گواهی غیر اجباری تأثیر مسئولیت را برای کسانی که ارزهای رمزنگاری شده را تبلیغ می کنند، اجرا کرده است.
در بحبوحه فشار فعلی بر به اصطلاح “فنفلوئنسرها” که محصولات سرمایه گذاری را در وبلاگ های خود تبلیغ می کنند، فرانسه گامی در جهت صدور مجوز مستقیم برای آنها برمی دارد. این کشور گواهی تأثیر غیر اجباری مسئولیت پذیر را اجرا کرده است.
همانطور که در 7 سپتامبر اعلام شد، دو آژانس نظارتی فرانسوی، Autorité des Marchés Financiers (AMF) و Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité (ARPP)، به طور مشترک یک ماژول آموزشی برای تأثیرگذاران در بخش مالی ایجاد کرده اند.
“گواهی تاثیر مسئولیت پذیر” از سال 2021، زمانی که برای اولین بار توسط ARPP اجرا شد، در دسترس بوده است. بیش از 1000 اینفلوئنسر فرانسوی به آن دست یافته اند. صدور گواهینامه اکنون یک دوره اختصاصی برای تأثیرگذاران مالی، سهام تبلیغاتی، اوراق قرضه، ETF ها، صندوق ها، مشتقات و سایر محصولات سرمایه گذاری از جمله شراب خواهد داشت. دارایی های کریپتو نیز در این اطلاعیه ذکر شده است.
مرتبط با: استفاده از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی پتانسیل تاثیرگذاری بر احساسات رای دهندگان را دارد
برای گذراندن گواهینامه تاثیر مسئول تبلیغات مالی، حداقل 75% پاسخ صحیح به 25 سوال چند گزینه ای مورد نیاز است. اگرچه این گواهی از وضعیت یک سند قانونی اجباری برخوردار نیست، ARPP می تواند آن را از تأثیرگذارانی که مطابقت ندارند پس بگیرد. علاوه بر این، برای به دست آوردن گواهی تاثیر مسئولیت پذیر، لازم است که “گواهی عمومی” توسعه یافته توسط ARPP برای همه اینفلوئنسرها را دریافت کنید.
در ماه مه 2023، سنای فرانسه اصلاحیهای را تصویب کرد که به شرکتهای رمزنگاری ثبتشده اجازه میدهد اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی را برای اهداف تبلیغاتی و تبلیغاتی جذب کنند. در همان زمان، در بریتانیا، تنظیمکنندهها به اینفلوئنسرها هشدار میدهند که تبلیغ آنها میتواند جرمی باشد که تا دو سال زندان، جریمه نامحدود یا هر دو مجازات دارد. و سازمان مصرف کننده اروپا برای ممنوعیت کامل تبلیغات کریپتو برای اینفلوئنسرها لابی می کند.
مجله: تصادف NFT و ایگوهای هیولا در نمایشگاه جدید موراکامی حضور دارند
نویسنده: David Attlee