صرافی ها می گویند شکستن «اعتماد» قربانی به کلاهبردار، کلید شکست دادن کلاهبرداری رمزارز است


صرافی های استرالیا می گویند که مسئولیت کلاهبرداری های رمزنگاری تنها بر عهده صنعت ارزهای دیجیتال نیست، بلکه شامل بانک ها، شرکت های مخابراتی و پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز می شود.

صرافی های ارزهای دیجیتال در استرالیا به عنوان بخشی از اقدامات ضد کلاهبرداری به طور فزاینده ای با کاربران خود ارتباط برقرار می کنند. به گفته شرکت‌های رمزنگاری محلی، این نوع ارتباطات کلیدی برای پیشگیری از کلاهبرداری است، زیرا می‌تواند اعتماد بین قربانیان و کلاهبرداران را از بین ببرد.

مدیران شرکت‌های رمزنگاری پیشرو استرالیایی مانند Cointree، CoinSpot و Swyftx در پانل کنفرانس فین‌تک Intersekt 2023 در ملبورن در 31 اوت گرد هم آمدند تا در مورد موضوع کلاهبرداری و کلاهبرداری در رمزارزها بحث کنند.

در این پنل، مدیران به اقدامات مختلفی که پلتفرم‌ها برای محافظت از کاربران خود در برابر کلاهبرداری انجام داده‌اند، از جمله کنترل‌های خودکار و دستی ضد پولشویی (AML)، تحقیقات، آموزش و ارتباطات اشاره کردند.

مدیران Cointree، CoinSpot، Swyftx و Chainalytic در Intersekt 2023. منبع: کوین تلگراف

به گفته مدیر CoinSpot AML، جدا استاکز رامسی، این شرکت به ویژه بر روی «فقط صحبت کردن» با مشتریان خود متمرکز است، زیرا آن را واقعاً مؤثر می‌داند.

Stocks-Ramsay گفت: “ما خود را می بینیم که حداقل یک بار در طول زندگی با مشتریان خود صحبت می کنیم یا در مورد حساب های آنها با ما صحبت می کنیم.” وی خاطرنشان کرد که ذکر کلاهبرداری عامل کلیدی است زیرا جنبه مهندسی اجتماعی است.

Stocks-Ramsay گفت که CoinSpot به طور خاص بر کمک به مشتریان در درک مشکل اعتمادی که کلاهبرداران سعی در ایجاد با قربانیان خود دارند متمرکز است. این مدیر اجرایی تاکید کرد که کلاهبرداران اغلب ساعت‌ها با قربانیان تلفن می‌گذرانند و یک ایمیل ساده از صرافی می‌تواند به کاربران کمک کند از آن کاملاً اجتناب کنند. اضافه:

یک راه واقعاً مؤثر برای شکستن این اعتماد، یا حداقل کاشت بذر برای قربانی که آن را زیر سوال ببرد، صحبت کردن با آنها و دادن عنصر انسانی به آنها است، زیرا این همان کاری است که کلاهبرداری ها انجام می دهند.”

جیسون تیتمن، مدیر Swyftx اظهار داشت که علاوه بر ارتباطات، آموزش یکی دیگر از اجزای مهم محافظت از کاربران رمزنگاری است. وی تاکید کرد که دلیل اینکه مشتریان فردی مستعد فریب خوردن اطلاعات شخصی و رمز عبور خود برای کلاهبرداران هستند، عمدتاً عدم آموزش است.

او گفت: “این همیشه مهم بوده است، زیرا از آنجایی که این یک طبقه دارایی جدید است، ما در حال آموزش مشتریان خود در مورد یک موضوع مرتبط و مهم هستیم.”

سخنرانان پنل همچنین بر اهمیت آموزش کاربران فراتر از صنعت ارزهای دیجیتال تاکید کردند.

Stocks-Ramsay اشاره کرد که ارز دیجیتال “تنها یک بخش در اکوسیستم کلاهبرداری” است، و افزود که بسیاری از صنایع دیگر از جمله رسانه های اجتماعی، بانک ها، مخابرات و غیره درگیر کلاهبرداری های رمزنگاری هستند.

مرتبط با: تایلند فیس بوک را به دلیل کلاهبرداری های رمزنگاری و سایر تبلیغات جعلی تهدید می کند

جس رندن، مدیر عامل Cointree، با مدیر اجرایی CoinSpot موافق است و تأکید می کند که کلاهبرداری ارزهای دیجیتال “تقصیر ارزهای دیجیتال نیست”. او افزود که شرکت‌های رمزنگاری در استرالیا به طور فعال با تنظیم‌کننده‌ها و سایر کسب‌وکارها، چه شرکت‌های مخابراتی و چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ارتباط برقرار می‌کنند.

«صنعت ما دائماً با گفتن اینکه تقصیر ماست و در دست ماست، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. و من فکر می کنم همه شما اقداماتی را که ما امروز برای محافظت از مشتریان انجام داده ایم دیده اید.

این خبر چند ماه پس از آن منتشر شد که بانک‌های بزرگ استرالیا ادعا کردند که 40 درصد از کلاهبرداری‌ها مربوط به ارزهای دیجیتال برای دفاع از تصمیمات اوایل ژوئن 2023 توسط برخی بانک‌های محلی برای محدود کردن برخی از تراکنش‌های رمزنگاری به دلیل کلاهبرداری است.

طبق داده‌های کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا، ساکنان محلی در سال 2022 حدود 150 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌هایی که از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می‌کردند، از دست دادند. این میزان نسبت به سال 2021 بیش از 160 درصد افزایش یافته است.

گزارش اضافی توسط تام میچل‌هیل، مشارکت‌کننده Cointelegraph.

مجله: چگونه از ارز دیجیتال خود در یک بازار پر نوسان محافظت می کنید؟ کارشناسان و کارشناسان بیت کوین در این مورد نظر دارند


نویسنده: Helen Partz

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید