مطالعهای توسط سازمان بینالمللی کار سازمان ملل متحد نشان میدهد که هوش مصنوعی به جای نابودی مشاغل، احتمال بیشتری دارد که مشاغل را افزایش دهد، اما برخی از نقشها ممکن است بیش از دیگران در معرض خطر باشند.
هوش مصنوعی مولد بیشتر احتمال دارد مشاغل موجود را تکمیل کند تا اینکه به طور کامل آن را تصاحب کند. با این حال، برخی از نقش ها، مانند کار اداری، ممکن است متوجه شوند که بسیاری از وظایف آنها خودکارتر از سایرین است.
بر اساس یک گزارش خبری مورخ 21 اوت هوش مصنوعی و مشاغل مولد در مطالعه ای که توسط سازمان بین المللی کار (ILO) یکی از آژانس های سازمان ملل متحد انجام شده است، پذیرفته شده است که 24 درصد از کارهای اداری در معرض اتوماسیون قرار دارند و 58 درصد دیگر نیز در معرض متوسط قرار دارند.

این ارقام نشان میدهد که تایپیستها، مشاوران سفر، کارمندان بانک، کارمندان مرکز تماس، کارمندان حسابداری و ورود دادهها، مسئول پذیرش هتل و منشی، نقشهای مدیریتی هستند که بیشتر در معرض خطر هستند.
طبق گزارش ILO، این ممکن است به این معنی باشد که زنان با توجه به حضور بیشتر آنها در نقش های اداری ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار گیرند.
3.7 درصد از کل مشاغل زنان در جهان در مشاغلی کار می کنند که به طور بالقوه می توانند با فناوری هوش مصنوعی مولد خودکار شوند، در حالی که تنها 1.4 درصد اشتغال مردان است.
در همین حال، این گزارش بیان میکند که عملکرد خودکار هوش مصنوعی به احتمال زیاد بر کارگران کشورهای پردرآمد (5.5%) نسبت به کشورهای کم درآمد (0.4%) تأثیر میگذارد.

کار ILO بر روی هوش مصنوعی مولد بیشتر بر تأثیر برنامه های چت بات مانند ChatGPT OpenAI و Bard گوگل متمرکز شده است.
خدمات مشتری ارز دیجیتال
گزارش ILO همچنین نشان می دهد که وظایف مربوط به خدمات مشتری و هماهنگی و همچنین وظایف مربوط به مدیریت داده ها و نگهداری سوابق، پردازش اطلاعات و خدمات زبان و پاسخ به سؤالات دارای پتانسیل اتوماسیون بالایی هستند.
بسیاری از نقشهای خدمات مشتری در زمستان رمزنگاری 2022 از بین رفتند، جایی که برخی از شرکتهای سنگینوزن صنعت مانند بایننس، کوینبیس و کراکن بهطور قابلتوجهی تعداد کارکنان از جمله خدمات مشتریان را کاهش دادند.
در حال حاضر، نقشهای خدمات مشتری در Web3 832 (2.5%) از مجموع 33846 فهرست موجود در صفحه مشاغل ارز دیجیتال Web3.career را تشکیل میدهند..
مرتبط با: رمزنویسان عزیز: هیچ کس نمی خواهد زباله های ایجاد شده توسط ChatGPT شما را بخواند.
با این حال، ILO به این نتیجه رسید که نیروی کار به طور کلی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار نخواهد گرفت و تأثیر کلی هوش مصنوعی در حال حاضر نه مثبت و نه منفی است، بلکه به نحوه مدیریت و تنظیم GPT ها بستگی دارد.
او نوشت: «بدون سیاستهای مناسب، این خطر وجود دارد که فقط برخی از کشورها و شرکتکنندگان بازار که موقعیت مناسبی دارند، از مزایای انتقال بهره ببرند، در حالی که هزینههای کارگران آسیبدیده میتواند بسیار سنگین باشد.»
یافته های ILO نسبت به آمریکایی های عادی خوش بینانه تر است. یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 62 درصد از جمعیت ایالات متحده بر این باورند که هوش مصنوعی در دو دهه آینده تأثیر بسیار زیادی در محل کار خواهد گذاشت و بسیاری از آمریکایی ها در مورد هوش مصنوعی “محتاط” و “نگران” هستند. آینده آنها چه خواهد کرد
مجله: AI Eye: هوش مصنوعی بر روی محتوای هوش مصنوعی آموزش دیده است.
نویسنده: Brayden Lindrea